1/23/11

Opel Corsa VXR Blue by Vauxhall



Specijalnu verziju modela VXR pokreće standardni 1,6-litarski motor sa turbopunjačem koji isporučuje 186 KS, ali je obrtni momenat povećan na 260 Nm.

"Vauxhall" tvrdi da ovaj automobil do "stotke" stiže za 6,8 sekundi, te da je maksimalna brzina koju može dostići 225 km/h.
Karakteristike verzije Blue uključuju metalik plavu boju, 18-inčne naplatke, sportsko vješanje, poboljšani kočioni sistem, zatamnjene prozore i novi prednji spojler.


Plava boja je prisutna i u unutrašnjosti, a odnosi se na plavi konac kojim su preošiveni upravljač i sportska sjedišta, a plavi su i ventilacioni otvori.

Corsu VRX Blue je u Velikoj Britaniji moguće naručiti već sada, a cijene se kreću od 23.172 eura. Cijena je konkurentna cijeni Citroena DS3 R i Mini Cooper Worksu od kojih je Corsa VRX Blue jeftinija i do 4.294 eura.


Test Nissan Juke 1.6 Acenta




U unutrašnjosti je Juke gotovo jednako zanimljiv i zabavan kao i spolja, s tim da su dizajneri Nissana ovdje otišli korak dalje, pa uz ukrštanje terenaca i sportskih automobila, ovdje možemo vidjeti i jasne elemente koji kao da su doslovno skinuti sa nekog motocikla. Prije svega ističe se centralni tunel, kojeg je teško ne primjetiti, kako zbog različite boje, tako i zbog oblika koji vjerno imitira spremnik goriva na motociklu.

Naredni motociklistički detalj su instrumenti koji su minimalistički svedeni na dva velika i vrlo pregledna analogna pokazivača, dok je utisak potaknut i sjenilom kroz koje se može vidjeti vjetrobran, što također asocira na štitnike za vjetar na motociklima. 

Generalno, Juke ne spada među preskupe automobile, te se to može vidjeti i po nivou kvaliteta materijala u unutrašnjosti. Teško da se završnoj obradi može naći zamjerka, ali nije teško naći ni plastične obloge za koje bi bilo poželjno da su izrađene od ugodnijeg materijala. 



Jedan od svakako najzanimljivijih elemenata u unutrašnjosti je displej Nissan Dynamic Control sistema. Putem njega vozač dobiva grafički vrlo raskošne informacije o načinu rada motora, te mu se omogućava odabir između ekološke, sportske ili normalne vožnje. Ispočetka je vrlo zanimljivo "igrati" se sa postavkama rada ovog sistema, gdje se primjećuju velike razlike u odzivu na gas ali i u direktnosti upravljača, ali činjenica je da nakon nekog vremena to oduševljenje splasne, dok ujedno i nije baš preporučljivo tokom vožnje iščitavati brojne parametre na prilično malenom displeju. 



U svakom slučaju pohvalno je rješenje dvostrukih komandi, pa se tako isti prekidači koriste za upravljanje NDC sistemom i za klima uređaj, i to tako što je na istim prekidačima omogućen ispis različitih funkcija. 

Sam smještaj vozača i putnika je umjereno dobar. Tako, dok će vozač i suvozač užvati u dobro profilisanim sjedištima i dovoljnoj količini prostora, na zadnjim sjedištima će putnici imati neočekivano dovoljno mjesta za koljena, ali će zbog niske linije krova biti ugrožena frizura i nešto nižih putnika. 



Zanimljivo je kako se u Jukeu sjedi nisko kao u klasičnom sportskom automobilu, u odnosu na unutrašnji pod, ali se u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju sjedi SUV-ovski visoko, što je opet poželjno za preglednost. Također, i u slučaju prtljažnika Juke pokazuje da se u maniru sportskih kupea nije pretjerano zamarao praktičnošću. Tako će 251 litar zapremine biti dovoljan za prosječne potrebe, dok su od pomoći ravan utovarni rub, ali i dvostruko dno koje otkriva praktičan prostora za odlaganje sitnijeg prtljaga. 



U Nissanu se još od sajamske premijere Jukea iz petnih žila trude dokazati javnosti kako njihova nova uzdanica ne spada u SUV-ove, iako njegova silueta to daje djelimično zaključiti. Naime, ideja vodilja je bila napraviti konceptualno neobičan sportski automobil, gdje će pogon na sva četiri točka biti posvećen boljim dinamičkim osobinama, a nikako izvlačenju iz blata. 

Takav pristup jasan je i kod verzije sa pogonom na prednje točkove, kakav je bio i testni model. Najpozitivnije iznenađenje svakako je direktnost upravljača i žustra promjena pravca bez suvišnog naginanja karoserije, što je postignuto ugradnjom izuzetno debelih i krutih stabilizatora, a upravo takve osobine su nešto čime se rijetko koji klasični SUV može pohvaliti. Posljedično, Juke je na kratkim i oštrim neravninama nešto "nervozniji", ali daleko od toga da će ga takva podloga izbaciti iz zadanog smjera. Dakle, u Nissanu su uspjeli stvoriti automobil u kojem ćete imati vizuelni užitak vožnje masivnog terenca, dok će njegova dinamika biti na pragu sportskih komapkta. 

Najveća prepreka u još boljem sportskom ugođaju kod Jukea sa 1,6-litarskim atmosferskim benzinskim motorom 117 KS je njegova ne tako skromna težina, i naravno vrlo visoka bočna i frontalna projekcija karoserije. Za kompakt kojim nastoji biti Juke je težak preko 1.200 kilograma, pa i ovako savremen i agilan motor ima prilično nezahvalan zadatak stvaranja sportskog ugođaja. 



Srećom, nepovoljan odnos obrtnog momenta i ukupne mase ovaj motor odlično kompenzira munjevitim odzivom na gas, pogotovo u sportskom režimu NDC sistema. Naravno, pravu koncepciju Jukea moguće je u potpunosti doživjeti tek sa turbobenzinskim motorom od 190 KS i pogonom na sve točkove, ali tada i njegova cijena izlazi iz okvira koji su pristojni za automobil ovih proporcija. 

Imajući u vidu breme masivne karoserije Juke se sa osnovnim benzincem zaista uspjeva istaći kao sportski automobil, a pohvalno je kako mu te proprcije ne smetaju pretjerano ni pri intenzivnom kočenju, ali ni pri potrošnji goriva. 

Na našem testu Juke je u prosjeku trošio 8,1 litar benzina na 100 kilometara, što spada u vrlo prihvatljive vrijednosti. Također, koristeći preporuke NDC sistema, tu je potrošnju sasvim realno smanjti i na tvornički obećanih 6,3 litara na 100 kilometara. 



Uz odličan motor Nissan je pokazao kako zna šta je potrebno da bi se automobil smatrao sportskim, pa tako petostepeni mjenjač upotpunjuje odličnu cjelinu. Sam smještaj ručice na idealnoj je daljini od upravljača, dok su hodovi idealno kratki i precizni, te mu se jedino može zamjeriti prilično loša izolovanost zbog koje se svaka izmjena stepena prenosa previše čuje u unutrašnjosti. 

U Nissanu sa pozicioniranjem Jukea na tržištu, kao i u slučaju njegovog izgleda, nisu htjeli da se uklapaju u klasične šablone. Tako je Juke nešto skuplji od standarnih gradskih komapkta, ali ujedno i nudi mnogo više. Naravno, ne nudi više po pitanju klasičnih vrijednosti isplativosti i praktičnosti, ali je činjenica da je trenutno zaista teško, gotovo nemoguće, kupiti originalniji automobil ovih proporcija. Svakako da su tu Mini ili Citroen DS3 koji odskaču od prosjeka, ali uz Juke čak i oni izgledaju tako predvidljivo i previše poznato. 

Juke sa benzinskim motorom od 117 KS i više nego pristojnim paketom opreme Acenta SportPack u suštini nudi sve što se očekuje od ovako savremenog automobila, pa se i cijena od 32,5 hiljada konvertibilnih maraka čini poštenom. Oni koji Juke gledaju kroz klasičnu prizmu uloženog i dobivenog, iskreno i nisu kupci ovakvog automobila, dok će ostali objeručke prihvatiti obilje zabave i vizuelne razigranosti koje je Juke u stanju ponuditi, čak i sa osnovnim motorom. 

Osnovni podaci testnog automobila:
Nissan Juke 1.6 Acenta SportPack
Cijena osnovnog benzinskog modela: 29.000 KM
Cijena testnog modela do registracije: 32.500 KM 
Motor: Zapremina 1.598 ccm, snaga: 86 kW/117 KS, obrtni moment: 158 Nm pri 4.000 okr/min

Dimenzije: dužina 413,5 cm, širina 176,5 cm, visina 156,5 cm, međuosovinski razmak 253 cm. 
Zapremina prtljažnika: 251 litara
Masa: 1.225 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s, najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: test 8,1 / kombinovano 6,3 l/100 km



Osnovna oprema Acenta SportPack: ABS, EBD, ESP, sigurnosni zračni jastuci za vozača i suvozača, sigurnosni bočni zračni jastuci, sigurnosne zračne zavjese, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, aktivni nasloni za glavu, filter za pelud, radio s CD-om, priključak za MP3 player, putni računar, mjerač vanjske temperature, digitalni sat, servo upravljač podesiv po visini, električno podizanje stakala prednjih i zadnjih vrata, osvjetljenje kabine s odgodom gašenja, 12 V utičnica sprijeda, vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa (60:40), električno podesivi vanjski retrovizori, halogenska prednja svjetla podesiva po visini iz kabine, imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje, automatski klima uređaj, NDCS - Nissan Dynamic Control System, Bluetooth, kožom presvučen upravljač, kožna ručica mjenjača, priključak za USB, komande audio uređaja, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, 17" alu. naplaci sport, svjetla za maglu, kvake i i retrovizori u boji vozila, tempomat, sportske presvake sjedišta, zatamnjena zadnja stakla.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalizirana boja karoserije – 500 KM







sarajevo-x.com

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Laureate




Nakon višednevnog testiranja i vožnje vraća se isti zaključak, Duster je zaista na svom terenu kada nestane asfalta, mnogo više nego što se očekivalo. U verziji sa pogonom na sve točkove Duster ima znatno bolji i napredniji zadnji ovjes sa više ramena, što mu omogućava odličnu felksibilnosti i prianjanje na krajnje neravnim podlogama. Tako čak i sa cestovnim zimskim gumama Duster bez problema krči svoj put kroz snježne nanose, s tim da idealnu kombinaciju predstavlja ovaj ovjes i pogon sa modernim turbodizelašem. Pored činjenice da je sa dCi-jem od 109 KS Duster i najbrži, moćnih 240 Nm znači mnogo upravo u terenskim izazovima gdje je potrebno dosta obrtnog momenta u niskom radnom području. 

Za razliku od klasičnih terenaca pogon kod Dustera je krajnje pojednostavljen, ali i dalje vrlo efikasan. Tako vozač za cestovnu vožnju i uštedu goriva bira samo pogon na prednje točkove, dok će automatski način prebacivanja snage između dvije osovine biti dovoljan za većinu vožnji po zahtjevnijim terenima. U trenutku kada i svaka pora na gumama postane ispunjena snijegom ili blatom, „Lock“ način rada pogona ujednačeno prenosi snagu do točkova sa najboljim prianjanjem, dok se i sam odziv gasa prilagođava takvom režimu vožnje i ublažava eventulano prežetoke reakcije vozača.

 

Potpun paket za terensku vožnju Dacia je napravila sa novim šestostepenim mjenjačem. Kako u budžetu nije bilo mjesta za pravi reduktor prenosa, u Daciji su tom problemu doskočili sa nanovo proračunatim mjenjačem, kod kojeg ekstremno kratka prva brzina služi za sporohodna i kontrolisana penjanja ili spuštanja na zahtjevnoj podlozi. U praksi, takav prvi stepen je od velike pomoći na teškom terenu, s tim da je potreban duži period navikavanja pri cestovnoj vožnji jer su i drugi i treći stepen prenosa, također, prilično kratki. Tako je pri kretanju na ravnom najbolje pokrenuti Dustera iz drugog stepena prenosa, dok će na brzim cestama vožnja kroz vezane zavoje najčešće biti popraćena „šaltanjem“ iz šestog stepena u peti, umjesto iz četvrtog u treći. 

U svakom slučaju, iako je osnovni Duster sa cijenom od oko 18 hiljada konvertibilnih maraka vrlo privlačan, jasno je da potpuni smisao ovaj autmobil ima tek sa ovakvim pogonom. Također, iako je savremeni i štedljivi dizelaš jednako poželjan, izbor motora treba malo detaljnije razmotriti. Za one koji prelaze manje kilometara biće dovoljan i 1,6-litarski benzinac koji boravak u unutrašnjosti čini tišim i ugodnijim, dok je u prvom planu značajna ušteda od oko 5 hiljada maraka, što je iznos koji se kod niskobudžetnih automobila nikako ne smije zanemariti. 



Cijena kao osnova definicije

Sva priča o dobrom izgledu, umjereno dobroj unutrašnjosti i vrhunskom pogonu i podvozju ne bi imala posebnog smisla u ukupnoj slici da Duster nije nastupio sa spektakularno pristupačnim cijenama. Savremen SUV ovih proporcija, bez obzira koliko skromno opremljen, za 18,5 hiljada maraka još se nije niko sjetio ponuditi. Kada mu i dodamo neizbježni 4x4 pogon i najbogatiji Laureate paket opreme, cijena sa benzinskim motorom raste na 27 hiljada maraka, što je i dalje nedostižno za približnu konkurenciju. 

Naravno, doplate estetskih ali i nekih nužnih detalja komfora, kao i odabir odličnog dizelskog motora čine da se Duster ozbiljno približi iznosu od 35 hiljada maraka, čime se jaz između savremenije konkurencije značajno topi. Upravo zbog toga, ne treba zaboraviti da bi kupovina Dustera bila u potpunosti smislena treba pratiti i njegovu filozfiju skromnosti. 



Bez nekih skupih estetskih detalja lako se može preživjeti, a ako godišnja kilometraža ne prelazi 15 do 20 hiljada kilometara onda i 1,6-litarski benzinac ima itekakvog smisla, a tek onda Duster nagrađuje odnosom uloženog i dobivenog. U svakom slučaju u Daciji su uspjeli u namjeri da naprave pionirski pokušaj SUV-a za široke narodne mase. 

U vrijeme kada finansijski napor predstavlja i kupovina polovnog automobila, treba posebno cijeniti prisustvo povoljnog i privlačnog novog automobila koji je u stanju ponuditi praktičnost karavana i sposobnost pravog terenca, a da Duster to radi na pravi način potvrđuju i redovi kupaca zbog kojih su proizvodni kapaciteti Dacije ispunjeni do maksimuma.


Osnovni podaci testnog automobila:
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Laureate
Cijena osnovnog dizelskog modela: 24.181 KM
Cijena testnog modela do registracije: 34.131 KM 

Motor: Zapremina 1.461 ccm, snaga: 80 kW/109 KS, obrtni moment: 240 Nm pri 1.750 okr/min
Dimenzije: dužina 431,6 cm, širina 182,2 cm, visina 163 cm, međuosovinski razmak 267,3 cm. 
Zapremina prtljažnika: od 475 do 1.636 litara
Masa: 1.294 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,5 s, najveća brzina: 168 km/h
Potrošnja: test 7,1 / grad 6,5 / otvoreno 5,3 / kombinovano 5,6 l/100 km

Osnovna oprema paketa Laureate: ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju, prednji zračni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, daljinsko centralno zaključavanje vrata, električno otvaranje prednjih stakala, uzdužni krovni nosači u crnoj boji, kodirana blokada paljenja, tonirana stakla, bočni zračni jastuci sprijeda za zaštitu glave i prsnog koša, fiksni nasloni za glavu sprijeda nove generacije, vizuelno i zvučno upozorenje na nezakopčan pojas vozača i suvozača, odbojnici u boji karoserije i u crnoj boji, vanjske ručice na vratima u boji karoserije, stilizirani čelični naplatci 16’’, svjetla za maglu, ukrasni elementi u sjajnoj smeđoj boji (centralna konzola, obrub ventilacijskih otvora, rukohvat na prednjim vratima), putni računar sa 6 funkcija, grijani i električno podesivi vanjski retrovizori, ručni klima uređaj, paket „Modularnost“ (preklopiva stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3 ; vozačevo sjedište, sigurnosni pojasevi i upravljač podesivi po visini), obloge od tkanine na vratima, presvlake Krest, džepovi na poleđini prednjih sjedišta, ukrasni prag na prednjim vratima, upozorenje za nezatvorena vrata, stropno svjetlo sa svjetlom za čitanje, osvjetljenje pretinca za rukavice.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket look koji sadrži aluminijske naplatke 16’’, vanjski retrovizori i uzdužni krovni nosači u boji mat hroma, ukrasni prag i zaštitna letva naprijed i nazad u boji mat hroma, zatamnjena stakla na zadnjim vratima i poklopcu prtljažnika – 1.468 KM. Paket sa ESP+ASR i kožnom oblogom upravljača – 625 KM. Električni podizači zadnjih stakala – 245 KM. Metalizirana boja karoserije – 707 KM.







sarajevo-x.com

Caterham-Lola SP/300R





Caterham-Lola SP/300R težak je manje od 600 kilograma, a odnos snaga/težina mu je 500 KS po toni. Pokreće ga novi Fordov četverocilindrični motor Duratec 2.0 sa kompresorom i 300 KS, čime je Caterham ostao vjeran Fordu.

Do "stotke" ovaj sportista ubrzava za 2,5 sekundi, a najveća brzina mu je 273 km/h, prenosi britanski CarMagazine.


Firma Lola bila je zadužena za dizajn, a on je kreiran u skladu sa CFD tehnologijom (Computational Fluid Dynamics). Primarno mu je bilo veći downforce i ravnoteža.

Godišnje će se proizvoditi 25 primjeraka ovog vozila, a cijena će mu na britanskom tržištu s porezom biti oko 85.000 eura.

Automobil je dizajniran za trke, a pojavit će se 2012. godine.


VW Passat B7




S novim Passatom rođene su nove ideje kroz inovativne sisteme. Tako, naprimjer, Passat može biti opremljen sistemom prepoznavanja umora kod vozača ili automatskom regulacijom razmaka ACC sa sistemom nadzora okoline "Front Assist“, kao i "City", funkcijom kočenja u nužnim situacijama. Tu je i zanimljiva dinamička regulacija dugog svjetla, "Dynamic Light Assist“, predviđena za optimalnu vidljivost, bez zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera.


Proporcije Passata B7 vrlo su slične onima kod prethodne generacije, te i u ovom slučaju garantuju uzornu prostranost i komfor, dok potpunu iskoristivost garantuje zapremina prtljažnika od 565 litara kod limuzine, odnosno 603 litre u karavnaskoj Variant verziji.

U početku komercijalizacije na tržitu Bosne i Hercegovine Volkswagen Passat biti će ponuđen sa dva motora, u nekoliko verzija. Tako će osnovu činiti benzinski 1.8 TSI sa 160 KS, a tako pogonjen Passat sa ručnim šestostepenim mjenjačem i Comfortline paketom opreme košta 43.500 KM sa PDV-om. Ponuda dizelskih motora za sada će u BiH biti sastavljena od 2.0 TDI agregata u verzijama sa 140 i 170 KS. Tako je najpristupačiniji dizelski Passat pogonjen dvolitarskim dizelašem snage 140 KS, i uz Comfortline paket opreme do registracije košta 48.200 KM.



Kao što se može primjetiti, novi Passat će u BiH biti ponuđen samo sa paketima opreme Comfortline i Highline, dok su paketi Trendline i Sportline izbačeni iz ponude nakon detaljne analize prodaje prethodnog modela.




Mazda Minagi Concept




Dvije  fotografije su se pojavile na internetu,riječ je o novom Mazdinom SUV Concept-u . Na njima se vidi SUV crossover sa jasnim karakteristikama najnovijeg dizajnerskog jezika KODO, a stražnji dio sadrži karakteristike Hyundaijevog modela iX35. Ovo je prvi SUV koji će biti proizveden pod palicom "Mazdinog" direktora dizajna, Ikeoa Maedae.

Koncept Minagi će vjerovatno biti preimenovan u CX-5 kada dobije zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju. Posjedovati će kompanijin motor Skyactiv, mjenjač, šasiju i karoseriju. Zvaničnici kompanije tvrde da će automobil biti lagan i izuzetno siguran.



Koncept Minagi će Mazdi obezbijediti rivala za VW Tiguan i Audi Q5, što je jako važno za američko tržište, gdje se Audijev Q5 pokazao pravim hitom.

 Tokom sajma automobila u Ženevi će biti predstavljena Mazdina tehnologija "Skyactiv" kao i koncept Shinari, koji će svoj evropski debi doživjeti upravo u Ženevi.

Hyundai Grandeur




Model Grandeur (poznatiji i kao Azera) je veći od svog prethodnika. Njegova dužina iznosi 4.910 mm, širok je 1.860, a visok 1.470 milimerara. Međuoosovinsko rastojanje je produženo za 65 mm u odnosu na prethodnu generaciju i sada iznosi 2.845 mm.



Ispod haube se nalazi 3,0-litarski GDI (direktno ubrizgavanje) Lambda II motor sa 267 KS i 310 Nm obrtnog momenta. Kupci će moći odabrati i 2,4-litarski GDI Theta II motor, koji isporučuje 198 KS uz 250 Nm obrtnog momenta.

Novi model Grandeur posjeduje tehnologiju kao što je Vehicle Dynamic Control i Vehicle Stability Management, sistem koji prati pritisak u gumama, Kao i Emergency Stop Signal.

Cijene na korejskom tržištu se kreću od 27.960 i 35.049 dolara. Hyundai Grandeur će se na ostalim tržištima pojaviti 2012. godine.