3/7/11

Test Volvo S60 D5 Summum AWD


Volvo, kao nikada do sada, je pojačao tempo razvoja novih automobila, ali i novih, prije svega sigurnosnih, tehnologija. Jedan od prvih rezultata tog vrijednog rada, ali i obimnih investicija, je upravo nova generacija modela S60. 



Baš kao što je 2000. godine prvi Volvo S60 predstavljao pravu prekretnicu u filozofiji ovog proizvođača, i odmak od "kutijastog" dizajna, tako novi S60 deset godina kasnije u jednakoj mjeri pomjera granice dometa švedskog proizvođača, te se još ravnopravnije svrstava rame uz rame za Serijom 3, C-Klasom i A4. Iako je i prethodna generacija imala iste namjere, vrijeme je pokazalo da tada Volvo nije uspio dovoljno ugroziti ovaj trojac. Sada se stvari čine znatno drugačijima, a S60 znatno ozbiljnijim.

Korak dalje u dizajnerskog ekstravaganciji 

Jedan od najvažnijih elemenata kojim novi S60 ističe svoje sazrijevanje i potpunost, je njegov dizajn. Sama činjenica da i pored dodatnih 47 milimetara dužine novi S60 izgleda kompaktnije i dinamičnije od prethodnika, dovoljno govori koliko su se u Volvu potrudili da S60 učine energičnijim, kako vizuelno tako i u samom osjećaju vožnje. 

Bez obzira na to da li se nekome sviđaju njegova svjetla i slični manji segmenti, činjenica je da niko ne može poreći kako su široki blatobrani u kombinaciji sa elegantnom linijom krova dobitna kombinacija. Ne treba ići u krajnosti, pa S60 porediti sa italijanskim limuzinama, ali sama pomisao da bi se jedan Volvo mogao dizajnerski uporediti sa njima je pravo osvježenje. 


Baš kao i kod većine dizajnerskih odlikaša u ovoj klasi, Volvo se na uštrb odličnog izgleda morao odreći i dijela praktičnosti, pa je danak kupeovske linije krova plaćen pri ulasku na zadnja sjedišta, za koji je potrebno malo gimnastike. Također, sam prostor u unutrašnjosti ne nudi neki poseban raskoš, kao ni prtljažnik sa skromno širokim otvorom i zapreminom od samo 380 litara. 





Kvalitetna i originalna unutrašnjost

Ugođaj u unutrašnjosti teško je objektivno ocjeniti kada u rukama imate najskuplju verziju nekog modela. Sama cijena od preko 100 hiljada konvertibilnih maraka diktira povlašten osjećaj ugode u unutrašnjosti, pa je pored obilja kožnih i aluminijumskih obloga teže uočiti eventulane nedostatke. Sama završna obrada i njen kvalitet su u Volvu rijetko kada bili upitni, pa i u S60 vlada osjećaj vožnje masivnog automobila koji kao da je izrađen iz jednog dijela. 


Pohvalno je da se i uz značajnu promjenu filozofije Volvo nije odrekao svog prepoznatljivog švedskog uređenja unutrašnjosti, koje je istovremeno svrsishodno i hladno, ali i ergonomski i dizajnerski na granici savršenog. Kao i generacijama unazad, tako i na novom S60 će vozačima nenaviklim na Volvo smetati previše prekidača na centralnoj konzoli, a kao tekovina prošlih vremena ističe se i nezgrapna ručica automatskog mjenjača, pogotovo kada smo kod konkurencije navikli vidjeti diskretne ručice skladnije savremenim trendovima. 


Švedsku "hladnoću" ističu brojni detalji izrađeni od aluminijuma, gdje spadaju i prstenovi instrumenata, što na prvi pogled odlično izgleda u cjelini sa ostatkom unutrašnjosti, ali nažalost u vožnji, pogotovo noćnoj, čine da je prilično teško očitati vrijednost sa njih. 

Ipak, i uz manjkavu preglednost i skromniju ponudu prostora, ugođaj boravka i vožnje u S60 dostojan je premium limuzina, čak i bez raskošnih detalja najskupljeg paketa opreme. Masivnost i kvalitet jednostavno su dosegli odličan nivo dorađenosti, te ni najrazmaženiji kupci ovakvih automobila nemaju previše razloga za prigovore.









Dizelaš sportskih manira, sa letargičnim mjenjačem

Odličan dizajn koji otvoreno koketira sa sportskim duhom predstavlja tek polovinu recepta za limuzinu koja će i u vožnji ostavljati jednak utisak agilnosti. Uz odlične vozne osobine, od limuzina ovog segmenta se očekuje da na graničnim mogućnostima budu uzorno sigurne, ali i da jednako dobro osiguraju duga ugodna putovanja. 





Slično kao i sa opremom, sa najboljim motorom i pogonom na sve točkove, Volvo S60 to sve radi bez problema. Moćni petocilindarski turbodizelaš od 205 KS i 420 Nm oduševljava silovitim međuubrzanjima, te je trenutno zaista najbolji izbor u ponudi motora za S60. Čak i potrošnja D5-ice od skoro devet litara dizela na našem testu ne čini se pretjeranom, kada se u jednačini uzmu u obzir težina karoserije, ali i breme pogona na sve točkove i automatskog mjenjača. Također, zanimljivo je kako ovaj petocilindraš atipično za dizelaše ima vrlo privlačan zvuk, te jedino čime odudara od ukupnog ugođaja u S60 su nešto povećane vibracije, koje postaju posebno izražene u stajanju.


Sa pogonom na sve točkove uz ovaj motor S60 postaje vrlo zabavan alat na zavojitim cestama, te granica prinjanja u nekim trenucima djeluje nedokučiva. Ono što S60-ki ne ide u prilog pri težnjama da se istakne kao dinamična limuzina je ukupna težina, koja se zaista osjeti pri upravljanju, pogotovo na užim zavojitim cestama. Više od same težine agilnosti vožnje ovakvog S60 smeta sam automatski Geartronic mjenjač, koji je možda dovoljan za "lijenu" vožnju, ali pri žustrijem tempu otkriva sve boljke automatskih mjenjača starije koncepcije. Tako je vrlo lako zateći se u sredini zavoja sa neugodno rasterećenom zadnjom osovinom, i to samo zato jer mjenjač nije stigao na vrijeme izmjentii stepen prenosa. Ne pomaže tu mnogo ni ručni izbor stepeni, jer vrijeme reakcije sistema je jednostavno predugo za bilo kakvu žustriju vožnju. 

Nažalost, S60 sa pogonom na sve točkove za sada je moguće dobiti samo sa ovim mjenjačem, iako bi puni pogodak bio model sa ovim motorom i pogonom, ali sa klasičnim ručnim mjenjačem.

Cijenom i kvalitetom jednak njemačkom trojcu

Ne tako davno Volvo je pokušavao ugroziti spomenuta tri konkurenta i osjetno nižom cijenom, nudeći tako adekvatan kompromis. Sa novim S60 Volvo je definitivno odbacio taj pristup, pa kada su odlučili da naprave jednako dobar i prestižan automobil odlučili su ga isto tako i naplatiti. 





Testni model koji je ujedno i najskuplji u ponudi, teško da se može uzeti za mjerilo bilo kakvih odnosa u ovoj klasi, pa mnogo više govori cijena od oko 54 hiljade maraka, koliko košta najslabiji dizelski S60, D3 sa 163 KS, a koliko otprilike koštaju i slično pogonjeni i opremljeni Nijemci.

Naravno, da li će ovaj pristup u Volvu konačno uroditi plodom zavisi od samog odziva kupaca, a koji će najviše zavisiti od činjenice da li su i kupci spremni odbaciti dosadašnje stereotipove, baš kao što je to uradio Volvo. Ono što je potpuno jasno je da je Volvo svoj dio posla odradio najbolje nego ikada do sada, pa je sasvim realno očekivati da S60 bude i jedan od najvećih uspjeha ovog proizvođača.





Osnovni podaci testnog automobila: Volvo S60 D5 Summum AWD 
Cijena osnovnog dizelskog modela: 53.785 KM
Cijena testnog modela do registracije: 100.940 KM 

Motor: Zapremina 2.400 ccm, snaga: 151 kW/205 KS, obrtni moment: 420 Nm pri 1. 500 do 3.250 okr/min

Dimenzije: dužina 462,8 cm, širina 186,5 cm, visina 148,4 cm, međuosovinski razmak 277,6 cm. 
Zapremina prtljažnika: 380 litara
Masa: 1.582 kg

Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 8,1 s, najveća brzina: 225 km/h
Potrošnja: Test - 8,7 l/100 km. Tvornički - kombinovano 5,1 l/100 km

Osnovna oprema Summum: Daljinski upravljano centralno zaključavanje, svjetla u podnožju kabine naprijed, zračni jastuci za vozača i suvozača s inteligentnom kontrolom, 
podsjetnik za vezivanje pojasa na svim sjedištima, ABS, svjetlo za pristup automobilu, bočni zračni jastuci za prednja sjedišta, automatsko zaključavanje vozila u vožnji,
limitator brzine, City Safety sistem druge generacije, "DNA" svjetla, filter dizelskih čestica, WHIPS sistem zaštite od trzajnih ozljeda, recirkulacija zraka,
DSTC, nosač parking kartice, električna parkirna kočnica, elek. podesivi vanjski retrovizori, filter za polen, elektronska blokada paljenja, EBA, el. podizači prozora naprijed i nazad, EBA, svjetla za čitanje, otvaranje i zatvaranje svih prozora na dugme daljinskog upravljača, ventilacija u B-nosačima krova, podešavanje upravljača po dubini i visini, grijani vanjski retrovizori, tonirana stakla, grijane mlaznice za pranje vjetrobrana, dinamično podvozje, putno računalo, treće stop svjetlo LED, "Home Safe" osvjetljenje, IC - zračne zavjese naprijed i nazad, držač za kreditnu karticu i olovku, hromirani dekor oko središnje konzole i kontrola za klimu i audio, IDIS - inteligentni sistem informacija za vozača, držači za čaše, ISO-FIX učvršćivač za dječja sjedišta, prikaz vanjske temeprature, digitalni sat, dvostruki ispuh, zadnje svjetlo za maglu, električni grijač zraka (PTC) na dizelskim varijantama, preklopiva zadnja sjedišta dvodijelna 60/40.Naslon za ruke, multiaktivni sistem za kvalitet zraka sa senzorom (AQS), Aktivna Dual-Xenon svjetla, audio kontrole na upravljaču, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjivanjem, hromirani dekor na prednjem spojleru, tempomat, hromirani okvir oko bočnih prozora, sistem za pranje svjetala, automatski klima uređaj (ECC) u dvije zone, el. podesivo vozačevo sjedište sa memorijom sjedišta i vanjskih retrovizora, komplet tekstilnih tepiha, dekorativni umetci Shimmer Graphite, presvlake koža, ručica mjenjača presvučena kožom, High Performance Audio sistem sa 5" ekranom, osam zvučnika, 4X40W radio/CD/ AUX/ USB uređaj sa Bluetoothom, utičnica (12V), sistem za pomoć pri parkiranju, sklopivi vanjski retrovizori sa svjetlom, senzor za kišu i svjetlo, kožni upravljač s aluminijskim umetkom, sportski izgled instrumenata, 7.0x17'' alu. naplaci 215/50 R17...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Security SP sa lameliranim staklima, keyless sistemom, VolvoGuard alarmom i posebnim zaključavanjem prtljažnika i pretinca - 1.897 KM. Driver support DS sa sistemom za upozoravanje vozača, sistemom prevencije od sudara sa automatskim kočenjem i BLIS sistemom kontrole mrtvog ugla - 3.657 KM. Xenium XP sa grijanjem prednjih sjedišta, električnim podešavanjem suvozačevog sjedišta, krovnim otovorom, navigacijskim sistemom, parking senzorima naprijed i nazad sa kamerom i High Performance multimedijalnim sistemom - 6.024 KM. Grijanje zadnjih sjedišta - 567 KM. Zavjesa za sunce nazad - 274 KM. Kompas u unutrašnjem ogledalu - 137 KM. Pretinac za naočale - 39 KM. Aluminijumske felge Sleipner 18"x8J - 1.995 KM. Metalik boja Ember Black - 1.878 KM.



























sarajevo-x.com

0 comments:

Post a Comment