11/22/10

Lamborgini V12


Lamborghini je konačno objavio prve zvanične podatke o svom potpuno novom V12 motoru koji će se ubuduće ugrađivati u njihove prestižne i prije svega izuzetno brze supersportske automobile.






Prema prvim najavama novi V12 motor Lamborghini će ugrađivati u novi model koji treba zamjeniti popularni Murcielago, a koji će se najvjerovatnije zvati Aventador. Kao i uvijek do sada, i novi V12 predstavlja pravi inžinjerski biser, a iz radne zapremine od 6,5 litara proizvodi 700 KS pri 8.250 okr/min, ali i moćnih 690 Nm okretnog momenta pri 5.500 okr/min.



Lamborghini je novi motor razvio u svom postrojenju u San't Agata Bolognese, a ističe se klasičnim uglom između dva reda cilindara od 60 stepeni. Također, važno je da je novi motor vrlo kompaktan, sa samo 665 milimetara visine, 848 mm širine i 784 mm dužine. Prečnik cilindra je 95 mm uz hod klipa od 76,5 mm, a zanimljivo je da je radilica ojačana nitridom te teži samo 24,6 kilograma, dok je cijeli motor težak 234 kilograma.



Novi V12 dolazi uz dva izduvna sistema koji su objedinjeni u jednom kućištu, tako da jedan omogućava ugodnu vožnju pri nižim obrtajima dok drugi oslobađa prepoznatljivi reski zvuk pravog Lamborghinija.

Uz ovaj motor Lamborghini je predstavio i potpuno novi ISR (Independent Shifting Rods) mjenjač. Ovaj sedmostepeni mjenjač sa klasičnim kvačilom svoju brzinu izmjene stepeni prenosa duguje dvjema nezavisnim polugama, s tim da je princip sličan onome na mjenjačim sa dvostukim kvačilom. Tako dok jedna poluga "isključuje" jedan stepen prenosa, druga poluga je već pripremila promjenu u sljedeći stepen prenosa, s tim da je prednost ovog sistema što je znatno pouzdaniji i jednostavniji od onih sa dva kvačila, ali je i znatno lakši sa ukupnom masom od samo 70 kilograma.








0 comments:

Post a Comment