TOYOTA MR2 prve generacije (1984-1989)
Mnogi su ovaj automobil zvali mali Ferrari.Malena Toyota (3950mm dužine,1666mm širine i 1234mm visine) je zahvaljujući koncepciji smještaja motora i zadnjeg pogona,odnosno idealnog rasporeda težine,nudila vrhunsku zabavu.
Toyota je ovo znanje direktno uzela od Lotusa,kojeg je baš u to vrijeme preuzela.Zbog malih dimenzija i zežine od 993 kg,za vrhunske performanse (0-100 km/h za 8 sekundi i maksimalna brzina od 200 km/h) bio je dovoljan 1,6 litarski 16v benzinac sa 124 KS.
Uz sportske mogućnosti,MR2 nudio je udobnost i prostranost za svakodnevno korištenje.Vremenom je stigla i Targa izvedba,bolje kočnice i oprema,te verzija sa kompresorom i 145 KS,koja nije prodavana u Europi.Toyota MR2 doživjela je još dvije generacije (1990-1999 i 2000-2007),ali je samo prva napravila pionirski poduhvat.
Genijalni automobil je svoju popularnost potvrdio i prodajnom brojkom od 165.000 primjeraka.To je najbolji rezultat ovako koncepiranog automobila u samo jednoj generaciji.
MERCEDES C111 (1970-1979)
Krajem 60-ih godina Mercedes Benz poželio je imati vrhunski sportski automobil koji bi naslijedio legendarni 300 SL. Uz pomoć po prvi put korištenog kompjutera,1969. godine nastao je prototip koji se odlikovao manirima istinskog sportskog auta; posjedovao je centralno smješteni Wankel motor sa 285 KS,aerodinamičnu karoseriju od stakloplastike i neizostavna vrata u stilu galebovih krila.
To je ipak bio u vod u predserijski C111/II iz 1970. godine.Rotacioni motor sa četiri komore i direktnim ubrizgavanjem goriva razvijao je čak 350 KS,što sa laganom njemačkom sportskom automobilu omogućavalo ubrzanje do 100 km/h za 4,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Bile su to vrhunske brojke za sedamdesete.
Do serijske proizvodnje nije došlo,jer je glavni zagovornik projekta dr. Rudolf Uhlenhaut penzionisan, a sa njime i ideje o ovome vrhunskom automobilu,nakon tek 12 proizvedenih primjeraka prve i druge serije.
Tucker Torpedo svojom je pojavom bio najatraktivniji i najmoderniji automobil svog doba.
Masivna aerodinamička karoserija posjedovala je beobični ''fastback coupe'' završetak,dok se na prednjem djelu,pored standardnih svjetala,isticalo i centralno svijetlo,koje se okretalo zajedno sa upravaljačem.
Unutrašnjost jetakođer bila maksimalno luksuzna,a od tehničkih specifičnosti isticao se nezavisni ovjes i četiri disk-kočnice,te sigurnosni pojasevi na svim sjedištima.
Jedina mana ovog automobila bio je smještaj motora iza zadnje osovine,po uzoru na VW Bubu. Masivni 5,5 litarski V6,inače predviđen za pokretanje helikoptera,sa 166 KS nudio je vrhunske mogućnosti,ubrzanje do 100 km/h za deset sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Odlične performanse za 5,5 metara dug i dvije tone težakautomobil sa motorem straga.
Zbog svega navedenog.Tucker je izazvao bijes trojke iz Ddetroita,koja je opasno sabotirala ov<="" tužbi="" u="" uspio="" za="" zaborav.no,tucker="">
OPEL REKORD C (1966-1971)
Opel Rekord C,pojavio se pocetkom 1966. godine.imamo je atraktivan izgled,po uzoru na americke modele.
Uz limunzinu sa dvoja i cetvera vrata imao je i kupe,te i karavan izvedbu.
Proizvodio se 5.godina,te za tih 5.godina prodao je cak 1,3 miliona primjeraka.
Opel Rekord C,se smatra jednm od najuspjesnijih Opelovih modela u historiji.
Ovaj model se takodje proizvodio i u Braazilu,kao model Chevrolet Opala,
takodje i u Juznoj Africi,kao Chevrolet SS.
Pogonili su ga slijedeci benzinski motori:1,5 (58-60 KS), 1,7(60,66 i 75 KS), 1,9(90 i 106 KS)
CITROEN DYANE (1967-1983)
Nejak,ali veoma praktican,udoban i jeftin automobil.
pogonio ju je motor od 425 kubika,koji je imao 21 KS,
te je mogao postici maksimalnu brzinu od 100km/h.
Vec naredne godine izlazi model sa 5 konja.
Posle izlazi model sa 602 kubika i 28 KS.
1983.godine prestaje sa proizvodnjom,te biljezi prodaju od 1,4 miliona prodatih primjeraka.
Bio je to dostojan nasljednik Spaceka,koji je trajao sedam godina duze,cak do 1990.
Renzzo Rivolta,osnovao je kompaniju ISO 1940.godine.
Prvo su proizvodili skutere,pa su posle kombinacijom motocikla i motora proslavili se modelom Isetta,koju su proizvodili za BMW.
U klasi malih gradskih automobila pojavio se tek 1972.godine sa modelom 104.
Iamo je uglastu 3,5m dugu karoseriju,tako da je bilo dovoljno mjesta za 4 osobe.
Imao je 1,0 litarski benzinac sa 50 KS,koji je razvio u saradnji sa Renault-om,koji je bio veoma stedljiv i izdrzljiv.
Posle nekog vremena stizu mu konkurenti,poput Renault-a 5,te Citroen LN i Talbot Samba.
1983.godine stize legendarni Peugeot 205,ali se ipak 104 u francuskoj zadrzala sve do 1988.godine.
Prodao se u vise od 1,6 miliona primjeraka.
RENAULT 15 I 17 (1971-1979)
1971.godine na osnovu limuzinskog modela 12,nastali su Renault 15 i 17.
Luksizni detalj bio je hromirani okvir maske i svijteala ,te straznjeg branika.
Razlika izmedju ova dva modela je bila ocita.
Oba modela odusevljaval su prostranoscu i udobnoscu.
Pogonili su ih benzinci 1,3-litarski (60 KS), te 1,6-litarski (90 i 108 KS).
najveci naglasak kod ovoga dvojca je bio na udobnosti.
Od ova dva modela nastao je ''Fuego'',koji je osvojio evropsko trziste.
Sa proizvodnjom prestaju 1979.godine.
Proizvedeno je 208.000 Renaulta 15,a 93,000 Renaulta 17.
1969.godine predstavljen je Fiat 130,dotad najveci automobil ovoga proizvodjaca.
Pogonio ga je 2,9-litarski V6 benzinac sa 140 KS.
Zbog manjkavog ovjesa i losih materijala,nije mogla parirati njemackoj konkurenciji.
Zbog toga stize nova generacija 1971.godine sa malo kvalitetnijim enterijerom.
Novi model je imao 3,2-litarski V6 benzinac sa 165 KS.
Takodje je postojala i coupe verzija ovoga automobila.
Do 1977.godine prodato je 15.000 limuzina i 4,300 Coupea.
Nakon ovoga automobila FIAT nije vise ulazio u ovu klasu ,nego je to prepuatio Lanciji.
FERRARI 288 GTO (Gran Turino Omologata) (1984-1986)
Ferrari 288 GTO,nastao je 1984.godine,koji je svojom snagom,odlicnim voznim osobinama,te cijenom predstavljao mozda i najbolji sportski automobil na svijetu.
Osnovni oblik je bio od 308-ice,ali je bio siri,kraci,sa duzim medjuosovinskim razmakom,vecim svijetlima sprijeda,
ukrasen restkastim otvorima na prednjoj haubi,blatobranima,poklopcu motora.
Koristio je 2,8-litarski V8 benzinac sa dvije turbine i 400 KS.
Bio je to najjaci Ferrari toga vrmena.
Tesstarosa,koja je razvijena kada i GTO,imala je V12 sa 390 KS.
Ubrzanje do 100 km/h bilo je za 5. sekundi,a maksimalna brzina,koju je mogao dostici bila je nevjerovatnih 306 km/h,
sto je za to vrijeme predstavljalo veliki uspijeh maloserijskih automobila industrije.
Opel Monza predstavljena je 1978.godine na platformi limuznskog Senatora.
Bila je 4,7m duga,te vrlo privlacna sa markantnim prenjim i vidljivo zakosenim zadnjim dijelom.
Imamo je 3,0-litarski V6 benzinac sa 180 KS,koji je ovom coupe-u omogucavao maksimalnu brzinu od 215 km/h.
Na raspolaganju su bili jos motori od 115 i 150 KS.
1982.godine Monza biva redizajnirana,a pri kraju stize i atraktivna GSE verzija.
u osam godina postojanja Opel Monze,prodano je tek nekih 43.812 primjeraka,a dostojnog nasljednika nikada nije dobila.
MAZDA COSMO SPORT (1967-1972)
Mazda je 60-ih godina otkupila od doktora Felix Heinreich Wankel-a revolucionarni rotacioni motor,koji je iz male zapremine izvlacio veliku snagu,a ujedno ga je krasio izzetno miran rad.
Zbog velike potrosnje sto goriva,sto ulja imao je veoma krartak vijek trajanja.
Prvi Mazdin automobil sa Wankel-ovim motorom je mazda Cosmo Sport,koji je nastao 1967.godine,
nakon cetiri godine usavrsavanja u brojnim prototip modelima.
Dizajnerski je bio veoma atraktivan sa zasiljenim oblikom karoserije.
Imao je motor od 982 kubika i 110 KS,posle je dobio motor sa 118 KS.
Mazda Cosmo je i dan,danas jedan od najcijenjenijih japanskih klasika svih vremena.
Zbog svoje visoke cijene,te u pet godina svoga postojanja prodano je ukupno 1.529 primjeraka.