2/28/11

Imperia GP (2011)




Projekt koji je nedavno predstavila kompanija Imperia Automobiles nesumnjivo je ambiciozan. Radi se o potpuno novom konceptnom vozilu, implementaciji novih tehnologija i sasvim novom pristupu vožnji i zadovoljstvu koje vožnja pruža.
Imperia se bavila proizvodnjom automobila tijekom prve polovice 20. Stoljeća, a danas se vraća na scenu s retro dizajnom nalik nečemu što smo navikli vidjeti na automobilima poput Morgana ili Wiesmanna, ali s vrlo modernim predznakom; naime, nova Imperia GP je hibrid.

Ono što Imperia Automobiles nudi je zaista radikalno: automobil s potrošnjom goriva i emisijom štetnih plinova poput Smarta ForTwo, uz garantirano fenomenalne performanse kojima lako može stati uz bok s renomiranim markama poput Ferrarija ili Porschea.


Pogonski sklop Imperia GP roadstera oslanja se na tehnološka riješenja razvijena ekskluzivno za ovo vozilo. Proizvođači sportskih automobila koji dijele istu čvrstu posvećenost ekološkim pitanjima nude isključivo električni pogon što drastično smanjuje raspon upotrebe. Kod Imperie GP za pogon se brine kombinacija 1.6-litrenog turbo motora s četiri cilindra snage 207 KS i 260 Nm i elektromotora koji nudi dodatnih 134 KS.

Princip rada PowerHybrid® pogonskog sklopa prema beglijskom proizvođaču temelji se na sljedećem: tijekom vožnje, pritiskom gumba vozač može u svakom trenutku odlučiti koji tip pogona želi koristiti, električni ili hibridni. Pritiskom drugog gumba, vozač može odlučiti da li želi potrošiti bateriju do kraja ili ostaviti rezervnu energiju na raspolaganju za vožnju u gušćem gradskom prometu. Ove funkcije omogućavaju vozaču da optimalno koristi svoju Imperiu GP tako da se prilagodi uvjetima vožnje.
Imperia nudi neograničenu autonomiju od trenutka kada se upali konvencionalni motor u slučaju da se baterije isprazne ranije od planiranog. U hibridnom načinu rada, baterije se također mogu preventivno puniti dok je vozilo u pokretu.

Imperia GP roadster ima vrlo nisku emisiju CO2 tj. nula emisija koristeći isključivo elektromotor, te tako učinkovito sudjeluje u borbi protiv globalnog zatopljenja. Poštivanjem europske regulative R101 za Plug-in hibride, uvođenjem pogonskog sklopa koji koristi kombinirani rad benzinskog i elektromotora, Imperia GP troši jedva 1.9 l/100km plus 11.5 kW/100km a emisija CO2 iznosi nešto manje od 50 g/km.
Imperia GP ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi koristeći isključivo električni motor tj. za 4,0 sekunde koristeći hibridni pogon. Udaljenost od jednog kilometra prevaljuje za ukupno 22,5 sekundi. Znalci će znati cijeniti ove podatake.

Ovo je dokaz da društveno i ekološki prihvatljiv pristup ne mora nužno značiti negiranje onih sitnih užitaka u životu koje pruža vožnja sportskog automobila.
Za dizajn Imperie GP zaslužan je koordinirani napor belgijske kompanije Green Propulsion i dizajnera Denisa Stevensa.
Imperia GP uskoro bi se trebala naći u auto salonima po početnoj cijeni od 90.000 eura, što mislimo da je i više nego povoljno kad uzmemo u obzir količinu nove tehnologije i perfomanse automobila. 















2/27/11

Škoda Fabia Montecarlo



Automobil je baziran na modelu Fabia SE, a proizveden je kako bi se obilježilo 100 godina relija u Monte Carlu, kao i 110 godina sudjelovanja "Škode" u sportskim takmičenjima. Specijalno izdanje posjeduje crni krov, retrovizore i masku hladnjaka, zatamnjene farove i crne 17-inčne naplatke.


U unutrašnjosti se nalaze crna ili crveno-crna sportska sjedišta, kožni volan prošiven crvenim koncem, a isto je napravljeno sa ručnom kočnicom i mjenjačem.



Kupci će moći birati između pet motora, tri 1,2-litarska različitih performansi, kao i dva 1,6-litarska TDI motora.
Cijena verzije sa 1,2-litarskim motorom koji isporučuje 67 KS će se kretati od 15.163 eura, pa do 16.679 eura koje je potrebno izdvojiti za najsnažniju varijantu koju pokreće 1,2-litarski TSI motor sa 102 KS. Cijene za dizel verzije se kreću od 16.863 eura, pa do 17.832 eura za najsnažniji model sa 1,6-litarskim TDI CR motorom sa 102 KS.





Lotus CityCar (Supermini)



Lotus kao jedan od proizvođača sa najprepoznatljivijom tradicijom gradnje brzih i prije svega laganih sportskih automobila sada počinje stvarati prilično drugačiji profil. Nakon što su najavili da njihovi automobili više neće biti tako spartanski (ne)opremljeni, te da će dobiti znatno veće i snažnije motore, u Lotusu žele pokazati kako razmišljaju i o ekološkom pristupu koji ne mora nužno značiti i kraj sportskih performansi. 

Naime, sa konceptnim modelom imena City Car, Lotus želi proširiti svoj imidž i među proizvođače urbanih i ekološki pogodnih automobila. Upravo na ovom konceptu primjetan je najveći pomak od dosadašnje filozofije.




Naime, Lotusov konceptni supermini sa troja vrata i mjestom za četiri putnika težak je čak 1.400 kilograma, čime je izvorna koncepcija "light is right" legendarnog osnivača Lotusa, Colina Champana, brutalno i definitivno odbačena.

Lotusov City Car pokretan je klasičnim benzinskim motorom koji se nalazi izna prednje osovine, ali i električnim motorom koji je smješten u zadnjem dijelu automobila, dok je baterija smještena u samom podu malenog Lotusa. 


Kombinovana snaga ova dva motora obezbjeđuje teškom ali i dalje vrlo malom automobilu impresivnih 220 KS i 240 Nm okretnog momenta. Naravno, stalno dostupna snaga iznosi znatno skromnijih 73 KS, dok svoju ekološku svijest Lotus ističe sa dometom od 60 kilometara u slučaju kada se City Car pokreće isključivo elektromotorom. Efikasnom kombinacijom 1,2-litarskog benzinskog motora i ovog elektromotra domet raste na sasvim dovoljnih 500 kilometara.

Performanse su također zadovoljavajuće za hibridni automobil, pa City Car do 100 km/h stiže za 9 sekundi, ali mnogo važniji podatak je da u slučaju kombinovanog pogona u atmosferu mali Lotus izbacuje svega 60 grama CO2 po kilometru. Naravno, pri vožnji samo na električni pogon emisija štetnih gasova jednaka je nuli. 

U Lotusu svoj City Car ne smatraju tek pukom egzibicijom, te planiraju da će do 2014. godine biti spreman za serijsku proizvodnju, s tim da je Lotus još uvijek u potrazi za strateškim partnerom uz čiju bi saradnju ostvario sve preduslove za proizvodnju ovog automobila.












2/26/11

Maserati GranCabrio Sport (2012)




Maserati Gran Turismo službeno je predstavljen svijetu 2007 došao je s 4.2-litrenim V8 motorom snage 400 KS koji je za Gran Turismo izradio Ferrari. Godinu kasnije, Maserati je u GT uspio mnogo  veću 4.7-litrenu jedinicu s 434 konjske snage.

GranCabrio Sport koristiti će jaču i štedljiviju verziju Maseratijevog kompletno aluminijskog 4.7-litrenog V8 motora uparenog sa ZF 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Ovaj atmosferski motor sada proizvodi 450 KS pri 7000 okretaja u minuti i 510 Nm okretnog momenta pri 4750 okretaja u minuti. Maseratijev program za smanjenje frikcije omogućio je da pogonska jedinica u GranCabrio Sportu puno bolje reagira na čak i najmanji input vozača uz 6-postotno smanjenje potrošnje goriva. Maksimalna brzina iznosi 285 km/h a ubrzanje do 100 km/h 5.2 sekunde.

Spomenuti 6-stupanjski automatski mjenjač opremljen je superbrzim MC Auto Shift softverom razvijenim posebno za GranCabrio Sport, prenešenim s mjenjača Quattroporte Sport GT S-a. Ovaj softver omogućava optimalan odaziv mjenjača što zauzvrat nudi još bolje vozne karakteristike.
Ovjes je također dobio odgovarajuću pažnju. Redizajnirani Skyhook aktivni ovjes posebno je dorađen za sportsku vožnju, uz rezano/bušene kočione diskove.
GranCabrio Sport izvana izgleda još dinamičnije, a karakterizira ga izraženi prednji kraj s crnom rešetkom i znakom trozupca s crvenim detaljima. Prednja svjetla stoje na crnoj pozadini s kontrastnim bijelim detaljem, a spliteri na prednjem braniku i redizajnirani pragovi na novom modelu dolaze u boji karoserije.

GranCabrio Sport biti će predstavljen u novoj boji karoserije Rosso Trionfale, a inspiraciju za istu Maserati je pronašao u talijanskim nacionalnim bojama korištenim na Maseratijevim trkaćim automobilima iz 1950-ih.
GranCabrio Sport kreće u prodaju na svih 62 tržišta Maserati automobila u ljeto 2011. godine.












Fiat 500 by Gucci




Automobil će biti dostupan u bijeloj i crnoj varijanti, a ističe se hromiranim detaljima, a tu su i 16-inčni aluminijski naplaci i linija sa strana sa Guccijevim potpisom. Kako bi uredili unutrašnjost, dizajneri su se odlučili za kožna sjedišta u dvije boje i mnogo Guccijevih detalja.


Prema riječima direktorice kompanije Gucci, Fride Giannini, FIAT 500 je pedesetih stvorio revoluciju u stilu kada se pojavio na cestama. Brzo je postao automobil kojeg je svako želio imati. Putovanje sa stilom je bilo oduvijek važno za Gucci, otkada je je Guccio Gucci osnovao ovu kompaniju 1921. godine.


FIAT 500 Gucci će biti moguće naručiti od 1. aprila, a početna cijena u Italiji za ovog mališana je 17.000 eura. Ukoliko to zvuči skupo, Gucci će na tržište plasirati liniju proizvoda inspirisanih FIAT-om 500, tako da će svako moći izabrati nešto za sebe.