7/19/10

LANCIA GAMMA (1976-1984)



Ovaj automobil je bio dostupan u prilično neobičnoj limuzinskoj izvedbi sa kosim stražnjim krajem,te kao elegantni coupe.Lancia Gamm nikada nije doživjela očekivanu popularnost.Prostora,ekskluzivnosti i bogate opreme nije nedostajalo,ali Gamma nije bila pouzdane i kvalitetne obrade.


Posebno je bio problematičan 2,5-litarski četverocilindrični motor  benzinacsa 140 KS,koji je imao problem sa spadanjem pogonskog remena i pregrijavanjem,a ništa bolji nije bio ni dvolitraš sa 115 KS.


Nije mnogo pomogla niti ugradnja direktnog ubrizgavanja,jer je Gamm tehnički bio veoma loš automobil,koji je pri tome i puno hrđao.Tako da je reputacija automobila i Lancie kao proizvođača bila veoma narušena.

Gamm je u osam godina postojanja proizvedena u tek 15.272 limuzinske i 6.789 coupe varijanti,tako da je danas ovaj automobil prava rijetkost.




Toyota 2000 GT (1967-1970)





Toyota 2000 GT,predstavljena je 1965.godine,prvi je sportski model,koji je izmjenio mišljenje o Toyoti kao proizvođača porodičnih automobila.

Ovom modelom Toyota je pokazala da može biti konkurent evropskim sportskim automobilima.Mnogi su ga upoređivali sa Jaguarom E-Type,Toyota 2000 GT je dizajnerski bio unikatan.NA njegovoj izuzetno niskoj aluminiskoj karoseriji isticala su se pop-up prednja svijetla.Ovaj model je dobio također i cabrio verziju,ali samo dva primjerka i to isključivo za potrebe snimanja filma o agentu 007 ''Samo dvaput se živi''.Unutrašnjost Toyote 2000 GT je bila oličenje luksuza.




Za pogon Toyotinog sportiste,koji je bio težak svega 1120 kg,bio je zadužen 2,0-litarski redni šestocilindraš limuzinske Toyote Crown.Razvijao je 150 KS ,što je sa petostepenim manuelnim ili trostepenim automatskim mjenjačem,bilo dovoljno da razvije maksimalnu brzinu od 217 km/h.

Proizvedeno je devet primjeraka sa jačim 2,3-litarskim motorom.
Osim vrhunskog motora od tehničkih novotarija treba izdvojiti djelomičnu blokadu diferencijala i četiri disk-kočnice.














Volvo XC90 za 2011. godinu


Volvo XC90 je uspješan automobil sa brojnim inovacijama, koje su SUV-segmentu automobila dale novu dimenziju, te rezultirale vodećim prodajnim rezultatima na većini tržišta.

Tokom godina, Volvo je konstantno dorađivao XC90, kako bi pojačao njegovu konkurentnost. Proslavljeni SUV sa sedam sjedišta sada je dobio još sofisticiranije linije i materijale, te još bolje vozne mogućnosti, bez narušavanja sigurnosnih i ekoloških kvaliteta.

Eksterijer

Volvo XC90 krasi moderan i elegantan nastup. To je prostran i fleksibilan crossover-model koji kombinuje vozne osobine klasičnog automobila sa prostranošću i prodornošću klasičnog SUV-a. XC90 je dizajniran da ponudi elegantan, mišićav i robustan dojam.

To je postignuto sa nekoliko detalja, kao što su maska hladnjaka sa više hroma i branici sa većim udjelom karoserijske boje. Sve verzije XC90 posjeduju bočne zaštite i kvake na vratima u boji karoserije. Tu je i nova Flamenco crvena boja karoserije. Volvo XC90 je dostupan i u još ekskluzivnijoj Executive-verziji, te atraktivnoj R-Design izvedbi koja naglašava sportski karakter ovog vozila.

Enterijer

Putnička kabina Volva XC90, izuzetno je prostrana, a krasi je moderan dizajn i kvalitetni materijali. Sedam sjedišta nude se standardno na većini tržišta. Sva se putnička sjedišta daju preklopiti u potpuno ravan utovarni prostor. Fleksibilnosti upotrebe doprinosi i dvodijelni poklopac prtljažnika.

Šasija

Volvo XC90 je građen kao putnički automobil, poput klasičnih Volvo-limuzina. Šasija je podešena za stabilnu i kontrolisanu vožnju, bez štetnog uticaja na udobnost. Dodatna prednost je AWD-pogon na sve točkove, koji pogonsku snagu automatski prenosi na onu pogonsku osovinu koja ima bolji kontakt sa podlogom. Tu je i napredni DSTC-sistem dinamičke kontrole stabilnosti i trakcije, koji stabilizuje automobil u slučaju proklizavanja.

Ponuda motora

Volvo XC90, dostupan je sa nekoliko vrhunskih pogonskih jedinica. Benzinsku ponudu čine 3.2 litarski atmosferski redni šestocilindraš sa 243 KS, te 4.4 litarski V8-benzinac sa 315 KS, najkompaktniji i najčistiji motor ovakve konfiguracije u segmentu, dok ljubitelji dizelaša mogu izabrati 2.4 litarski redni petocilindraš sa 163 KS (D3) i 185 KS (D5).

Sigurnost

Kao i svaki Volvo i XC90 je krcat sigurnosnim sistemima. Posebno vrijedi izdvojiti Roll Stability Control (RSC) i Roll-Over Protection System (ROPS), namijenjeni prevenciji prevrtanja, odnosno zaštiti prilikom prevrtanja. Tu je i kamera za vožnju unazad, te poznati SIPS i WHIPS-sistemi.

7/11/10

VW Polo Sedan


  

  

 

Citroen C4


Premda je do pariškog auto salona ostalo još više od tri mjeseca, nestrpljivi Citroen nije mogao izdržati te nam je pokazao fotografije nove generacije modela C4.


Francuski konkurent u takozvanoj klasi Golf, sudeći prema fotografijama u fotogaleriji koju donosimo u nastavku, ugledao se na konceptni model koji nam je Citroen predstavio u Ženevi – model DS Highrider. Ništa čudno, s obzirom na to da će Citroen iskoristiti njegovu platformu i za razvoj luksuznijeg te izgledom nešto avangardnijeg modela DS4, baš kao što je učinio s modelima C3 i DS3.
Novi C4 poprilično je porastao u dimenzijama. U odnosu na prethodnika, automobil je duži za 55 mm (4.330 mm), širi za 17 mm (1.790 mm) te viši za 32 mm (1.490 mm). Francuzi se hvale i povećanjem prtljažnog prostora za čak 80 litara, na ukupno 400 litara.


Osim temeljitog redizajna eksterijera, najveće izmjene doživio je interijer kojem su kontrolni uređaji sa središnje pozicije na konzoli napokon smješteni ispred vozača, a sam upravljač više nema fiksni središnji dio, već je konvencionalne građe.
Citroen u medijskom izvješću ne spominje motore koji će se naći pod poklopcem C4, no za očekivati je da će, osim standardne postave turbopunjenih dizelaša i benzinaca, po prvi put imati i hibridno rješenje dizelskog i električnog motora iz grupacije PSA. Automobil bi se trebao naći u prodaji već ove jeseni.

















40 godina povijesti Range Rovera



Range Rover proslavit će 17. srpnja 40 godina postojanja. Tim je povodom Land Rover lansirao video koji u najkraćim crtama objašnjava bogatu povijest luksuzne britanske marke terenskih vozila
Priča o Range Roveru započinje 1970. lansiranjem izvornog modela, danas poznatijeg kao Classic, koji je u proizvodnji, uz pojedina unapređenja, ostao sljedećih 25 godina. Godine 1994. nasljeđuje ga druga generacija tvorničkog naziva P38a, a sedam godina kasnije dočekali smo i konačni model treće generacije L322.

Prije pet godina Land Rover je lansirao drugi model u postavi Range Rovera pod nazivom Sport, koji se pokazao više nego uspješnim postavši najprodavaniji model britanskog proizvođača u 2007.

Ove godine u Parizu ćemo dočekati i trećeg člana obitelji Range Rover – model LRX koji će po prvi put u povijesti marke nuditi kupcima mogućnost izbora između integralnog ili prednjeg pogona.

Citroën C4



Nakon što je u 2008. Citroën predstavio novi C5, te u prošloj godini C3, obnovu svoje osnovne game francuski proizvođač zaokružuje sa svojim kompaktnim modelom C4. Kako kažu, naglasak je stavljen na ekologiju, kvalitetu i sigurnost.
Prepoznatljiv već na prvi pogled, no smirenijih linija od svog prethodnika, novi Citroën C4 nastavlja uspješnu priču započetu modelima ZX, Xsara i C4 prve generacije.

Novo izdanje kompaktnog Citroena krasi obiteljski look, s atraktivnim nosom gotovo preslikanim s velikog C5, fluidnim linijama boka, te klasičnim repom. Ostavlja dojam robusnosti i stabilnosti na prvi pogled, zahvaljujući ujednačenim dimenzijama i karoseriji postavljenoj što bliže kotačima, ali i zahvaljujući preciznosti spojeva.



Kromirani detalji, svjetla koja izgledaju kao da su ugravirana i sjajni naplatci od lagane legure naglašavaju siluetu vozila. Zasad se ne zna mnogo, osim toga da Citroën u njega polaže velike nade i da ćemo ga premijerno ugledati u rujnu na pariškom sajmu automobila.

Od prethodnika je dulji za pet centimetara, širi za dva, te viši za tri. Pristup i prostornost su poboljšani, a naročito prostor za glavu. Prtljažnik je najveći u klasi (408 litara) i vrlo iskoristiv zahvaljujući pravilnom obliku te niskim i tankim utovarni pragom.

Naglasak kod novog C4 je, između ostalog, stavljen na ekologiju jer su u mnogim civiliziranim europskim zemljama kupci takvih automobila putem poreznih olakšica stimulirani od strane države.




Tako će izvedbe s mikro hibridnim e-HDi motorom opremljene posljednjom generacijom sustava Stop&Start biti dostupne s emisijom CO2 od svega 109 g/km, a zatim i od 99 g/km. Gume Michelin Energy Saver koje omogućuju vrlo nisku potrošnju goriva, po prvi puta uvedene na jedan Citroën, upotpunjuju tu hibridnu tehnologiju kako bi smanjile emisiju CO2 za više od 5 g/km.

Konačno, inteligentna koncepcija automobila omogućuje smanjenje njegove mase i upotrebu 15% ekološki prihvatljivih materijala. U duhu marke Citroën, C4 je koncentrat jednostavno potrebnih tehnologija. U potpunosti je osmišljen u kontekstu korisnih i ergonomičnih inovacija bilo da je riječ o sigurnosti, udobnosti ili prostornosti.


Na taj način, osim poznatih i priznatih tehnologija poput upravljanog ručnog mjenjača, pomoći pri kretanju na uzbrdici, električne parkirne kočnice, sustava upozorenja o nenamjernom prelasku preko crte (AFIL), zakretnih Xenon svjetala s dvostrukom funkcijom ili sustava za mjerenje raspoloživog prostora za parkiranje, novi C4 nudi opremu ponuđenu po prvi puta na ovom segmentu poput sustava za nadzor mrtvog kuta, limitatora-regulatora brzine koji se može programirati ili inovativne usluge Citroën eTouch.

Citroën ne bi bio to što jest da nema vrhunskog komfora u svim klasama, pa i kompaktnoj. Kako bi njegovi putnici u potpunosti uživali u vožnji, nudi udobna sjedala, naročito zahvaljujući električnom podešavanju lumbalnog dijela naslona i funkciji masaže na prednjim sjedalima, ali i mogućnosti personalizacije ambijenta unutrašnjosti (kombinacija boja instrument ploče, polifoni zvukovi, jačina klima uređaja) kao i utičnicu od 230 V. Navedene karakteristike su po prvi puta ponuđene na tržištu kompaktnih limuzina.

Precizno upravljanje jamči osjećaj sigurnosti u svim okolnostima. Ujednačeno ležanje na cesti je ojačano tehnologijama za pomoć u vožnji poput sustava za pomoć pri naglom kočenju i sustava dinamičke kontrole stabilnosti (ESP).

Proizvodit će se u Francuskoj, u tvornici u Mulhouseu, a kako bi kupci dobili ono pravo, do početka komercijalizacije s prototipovima se prijeći više od dva milijuna kilometara.



Citroën eTouch
Ova usluga se između ostalog sastoji od sustava SOS poziva i lokaliziranog poziva za pomoć na cesti koji učinkovito i jednostavno jamče visoku razinu sigurnosti. U vozilu je ponuđena čitava gama usluga poput SOS poziva i lokaliziranog poziva za pomoć na cesti. Radi se o dvije besplatne usluge dostupne od 0 do 24 sata, 7 dana u tjednu zahvaljujući ugrađenoj SIM kartici koja jamči precizno lociranje i brzu intervenciju u slučaju kvara ili prometne nesreće. Na vozilo su ugrađene i dvije nove usluge: virtualna knjižica održavanja i Eco Driving usluge koje su dostupne putem interneta.

Novi VW Touareg na bh. tržištu

Novi Volkswagen Touareg, premijerno je predstavljen bosansko-hercegovačkom tržištu. Druga generacija ovog modela je u potpunosti novorazvijeni model i kao takav, predstavlja najinovativniji Volkswagen svih vremena.




Njegov prethodnik predstavljen je 2002. godine i od tada je pronašao put do 500.000 kupaca. Novi model pruža više komfora, avangardni dizajn, sportske performanse, velike mogućnosti i provjeren kvalitet. U ponudi su snažni V6 i V8 motori, sa 8-stepenim automatskim mjenjačem, te hibrid sa malom emisijom polutanata. 




Svi modeli su opremljeni standardnim 4motion pogonom i torsen diferencijalom, a u ponudi je i novi 4xmotion sa Terrain Tech tehnologijom.Zahvaljujući mnogobrojnim izmjenama, novi model je u prosjeku lakši za 200 kg od prethodnika, dok je krutost povećana za 5 %, što se jasno odražava na performanse, ali i na sigurnost putnika. Paketi opreme su veoma bogati, pa je korisnicima omogućen visok nivo individualizacije. Cijena osnovnog modela sa V6 TDI motorom iznosi 87.700 KM, za model sa snažnim V8 4.2 TDI  motrom trebalo izdvojiti 132.000 KM, dok se „benzinci“ kreću od 90.000 do 125.000 KM.



BMW Gran Coupe concept 2012. ulazi u proizvodnju



BMW-ova studija Gran Coupe (predstavljena na ovogodišnjem Salonu automobila u Pekingu) u drugom kvartalu 2012. godine ulazi u serijsku proizvodnju.
Podsećanja radi, Gran Coupe sa Salona u Pekingu je koncept kupea sa četiri vrata, dužine 5 metara i sa visinom manjom od 140 cm, a koji predstavlja jasan odgovor na Mercedesov novi CLS i budući Audi A7.
  Serijski model će koristiti platformu serije 5, imaće paletu šestocilindričnih i osmocilindričnih benzinskih i dizel motora, a u ponudi će biti i osmostepeni automatski menjač. 

Porsche Cayenne Turbo je odličan - traktor



Najžešći fanovi Porscheu nikada nisu oprostili ulazak u SUV segment s Cayenneom. Ipak, da glomazni SUV nije za odbaciti dokazuje primjer nizozemskog poljoprivrednika koji je svoj primjerak pretvorio u – traktor
Sa 450 KS i 620 Nm okretnog momenta, koliko razvija njegov biturbo punjeni V8, Cayenne Turbo svakako ima dovoljno snage da plugom uzora polje.


Doduše, pomalo nas čudi da se Nizozemac, koji očito svoje njive voli orati u luksuzu kožom presvučenih sjedala, nije odlučio za prvi dizelski model iz Porschea s Audijevim trolitrenim V6 TDI-jem pod poklopcem. Pravi radni strojevi ionako su dizelaši.