2/27/11

Lotus CityCar (Supermini)



Lotus kao jedan od proizvođača sa najprepoznatljivijom tradicijom gradnje brzih i prije svega laganih sportskih automobila sada počinje stvarati prilično drugačiji profil. Nakon što su najavili da njihovi automobili više neće biti tako spartanski (ne)opremljeni, te da će dobiti znatno veće i snažnije motore, u Lotusu žele pokazati kako razmišljaju i o ekološkom pristupu koji ne mora nužno značiti i kraj sportskih performansi. 

Naime, sa konceptnim modelom imena City Car, Lotus želi proširiti svoj imidž i među proizvođače urbanih i ekološki pogodnih automobila. Upravo na ovom konceptu primjetan je najveći pomak od dosadašnje filozofije.




Naime, Lotusov konceptni supermini sa troja vrata i mjestom za četiri putnika težak je čak 1.400 kilograma, čime je izvorna koncepcija "light is right" legendarnog osnivača Lotusa, Colina Champana, brutalno i definitivno odbačena.

Lotusov City Car pokretan je klasičnim benzinskim motorom koji se nalazi izna prednje osovine, ali i električnim motorom koji je smješten u zadnjem dijelu automobila, dok je baterija smještena u samom podu malenog Lotusa. 


Kombinovana snaga ova dva motora obezbjeđuje teškom ali i dalje vrlo malom automobilu impresivnih 220 KS i 240 Nm okretnog momenta. Naravno, stalno dostupna snaga iznosi znatno skromnijih 73 KS, dok svoju ekološku svijest Lotus ističe sa dometom od 60 kilometara u slučaju kada se City Car pokreće isključivo elektromotorom. Efikasnom kombinacijom 1,2-litarskog benzinskog motora i ovog elektromotra domet raste na sasvim dovoljnih 500 kilometara.

Performanse su također zadovoljavajuće za hibridni automobil, pa City Car do 100 km/h stiže za 9 sekundi, ali mnogo važniji podatak je da u slučaju kombinovanog pogona u atmosferu mali Lotus izbacuje svega 60 grama CO2 po kilometru. Naravno, pri vožnji samo na električni pogon emisija štetnih gasova jednaka je nuli. 

U Lotusu svoj City Car ne smatraju tek pukom egzibicijom, te planiraju da će do 2014. godine biti spreman za serijsku proizvodnju, s tim da je Lotus još uvijek u potrazi za strateškim partnerom uz čiju bi saradnju ostvario sve preduslove za proizvodnju ovog automobila.












0 comments:

Post a Comment