2/22/11

Porsche Panamera S Hybrid




U skladu sa svojom razvojnom filozofijom – Porsche Intelligent Performance, njemački proizvođač luksuznih automobila ove godine namjerava uvesti drugi po redu serijski hibridni model u svoju ponudu, Panameru S Hybrid.
Opcionalne Michelinove gume niskog otpora kotrljanja posebno razvijene za Panameru jedna su od stavki koje omogućuju ovom perfomansnom hibridnom sedanu impresivnu brojku od 6.8 l/100km. Sa standardnim gumama potrošnja se nešto malo povećava i iznosi i dalje vrlo štedljivih 7.1 l/100km.
Panamera S Hybrid podiže standarde ne samo u pogledu učinkovitosti potrošnje goriva na račun hibridne tehnologije već i u pogledu performansi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6 sekundi a hibridna limuzina postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h.
Koristeći isključivo elektromotor automobil može prevaliti svega 1.6 kilometara uz maksimalnu brzinu od 85 km/h, međutim uzimajući u obzir da je glavna zadaća elektromotora u svakom hibridnom sustavu pružati pomoć prilikom početnog ubrzanja kada su potrošnja i emisija štetnih plinova najveće, to je sasvim dovoljno da odradi svoj posao. 


Paralelni rad oba pogonska sustava smanjuje potrošnju i pri većim brzinama zahvaljujući svom 'sailing' ili 'coasting' načinu rada. Kada vozač makne nogu s papučice gasa pri prosječnoj brzini vožnje na otvorenoj cesti (do 165 km/h), motor s unutarnjim izgaranjem postaje potpuno pasivan pri čemu posebna spojka odvaja motor od podvozja i onemogućuje prijenos snage na kotače.
Time se uklanjaju otporne sile benzinske jedinice i efekt kočenja u interesu smanjivanja otpora, potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. Čim vozač ponovno pritisne gas, u slučaju da, recimo, želi prestići vozilo ispred sebe, benzinac se u djeliću sekunde opet pokreće, a okretaji se dižu do broja koji odgovara brzini kojom se vozilo u tom trenutku kreće. Sve se to odvija neprimjetno zahvaljujući sustavu zvanom Hybrid Manager.
Pogonski sklop za novu Panameru S Hybrid preuzet je iz još jednog hibridnog Porschea, Cayenne S Hybrida. Provjereni hibridni sustav sačinjava 3.0-litreni V6 benzinac sa superpunjačem koji proizvodi 333 KS, a pomoć mu pruža elektromotor s dodatnih 47 KS koji se prenose na stražnje kotače.


Ovisno o načinu vožnje, ove jedinice mogu djelovati samostalno ili u kombiniranom radu. Elektromotor snagu dobiva iz NiMH (nickel-metal hydride) baterije koja pohranjuje električnu energiju akumuliranu kočenjem i drugim situacijama u vožnji. Za prijenos snage brine se isti 8-stupanjski Tiptronic S mjenjač s širokim rasponom brzina koji se nalazi u Cayenne modelima.

Panamera S Hybrid dolazi s vrlo bogatom opremom. Adaptivni zračni ovjes i PASM (Porsche Active Suspension Management) adaptivni amortizeri, Servotronic® upravljački sustav i stražnji brisač dodani su na popis standardne opreme, a na istome se nalazi i PCM (Porsche Communication System) s navigacijom, univerzalno audio sučelje na koje se može spojiti vanjski izvor poput iPoda ili USB sticka, zatim Bi-Xenon™ svjetla i tako dalje. U unutrašnjosti novog modela zapažamo inovativni ekran koji vozaču pruža relevatne informacije o radu hibridnog sustava.

Novi model povećat će prodaju ionako uspješne modelske linije s brojkama od gotovo 30.000, koliko je Porscheovih limuzina prodano od kada je automobil prvi puta izašao iz tvornice 2009. godine. Panamera S Hybrid u prodaju kreće u lipnju po cijeni od 106.185 eura (za njemačko tržište) dok je očekivana cijena cca. 145.000 eura. 



Za kraj dodajemo informaciju da je Porsche napokon u Panamerinu ponudu stavio i svoj poznati Powerkit... personalizacijski program za Porsche Panameru Turbo. S Powerkit paketom koji se sastoji od dva nova turbo punjača i dorađene mape donosi povećanje snage od 40 konja i 50 Nm okretnog momenta u odnosu na standardni turbo, čime će ovaj model nuditi ukupno 540 KS i 750 Nm okretnog momenta. Ovaj Powerkit tretman uključuje i Porscheov Sport Chrono Turbo Paket, što znači da se u Sport Plus načinu rada maksimalni okretni moment nadalje povećava na ukupnih 800 Nm.
Najbrža Panamera ubrzavat će do stotke za samo 3.9 sekundi (radi se o 2.5 tone teškom vozilu) uz maksimalnu brzinu od 305 km/h. Istovremeno, Turbo uspijeva zadržati prosječnu potrošnju goriva od 16 litara u gradskoj vožnji tj, 10 l/100km na otvorenoj cesti.





dnevnik.hr


0 comments:

Post a Comment