2/7/11

Volvo Crash Safety




Volvo trenutno provodi opsežne i temeljne analize različitih sigurnosnih scenarija za električne automobile. Kroz napredno automatsko nagledanje statusa baterije i pravilnim pakovanjem i zaštitom iste u slučaju udesa, dobija se sigurnosni paket najviše klase.

"Potpun pristup i realni vozni uslovi su oduvijek početna tačka za rad na sigurnosti Volvo vozila. Bazirano na našoj bogatoj bazi podataka dobijenih od stvarnih udesa, mi znamo gdje leži fokus svakodnevnih situacija u saobraćaju. Solucije koje smo razvili za naše nadolazeće električne automobile, uzima u obzir situacije unikatne za ovu vrstu vozila. “ - tvrdi Thomas Broberg, Volvo sigurnosni ekspert.

Svi aspekti, od načina na koji se automobil proizvodi, koristi i servisira, do načina na koji se reciklira se temeljno analiziraju, a prikupljene informacije pomažu u razvoju finalne produkcijske verzije.

Volvo sigurnosni testovi obavljaju se u nekoliko različitih faza. Prvo na nivou komponenti, zatim na nivou sistema, te konačno na nivou cjelokupno sastavljenog automobila. Testiranja se vrše virtualno u kompjuteru, ali i fizički u naprednim crash-test centrima.

"Proveli smo testove na nivou komponenti, kako bismo uvidjeli uticaj naglog kočenja i naknadnog udesa uz različitih uglova. Također smo proveli opsežna testiranja svih tehnoloških komponenti električnih vozila. Litij-ionska baterija, smještena je u sredinu vozila, daleko od zona udarca“ - otkriva Thomas Broberg.



Volvo uspješno koristi unikatni know-how iz stvarnih saobraćajnih uslova prilikom detaljnih testiranja i verifikacije. Povrh toga, kompanija cjelokupan testni režim bazira na zahtjevima i protokolima vodećih instituta za sigurnost.

Kada Volvo analizira sigurnosni scenario na osnovu aktuelnih saobraćajnih situacija, inženjeri koriste model koji ilustrira sekvence stvarnog udesa. Cijeli proces je podijeljen u pet faza: od normalne vožnje do trenutka nakon udesa. Na osnovu ovih faza, Volvo razvija nove sigurnosne solucije i unaprijeđuje postojeće.

Svi postojeći Volvo sigurnosni sistemi bit će dostupni i u električnim vozilima ove kompanije. Međutim, električni pogon dodaje nove sigurnosne scenarije, koji se moraju uzeti u obzir.

U radu na sigurnosti, koji trenutno obavljaju na polju elektrifikacije, Volvo sigurnosni eksperti pedantno su analizirali pet faza udesa i razvili unikatne solucije za baterije i zaštitu putnika.

1. Normalna vožnja: Opsežan i napredan sistem monitoringa osigurava da svaka ćelija održava ispravnu voltažu i optimalnu radnu temperaturu, regulacijom sistema hlađenje. To je izuzetno važno kako za sigurnost, tako i za kapacitet baterija. U slučaju bilo kakve devijacije, baterije se preventivno isključuju.

2. Konflikt: Baterije u Volvo plug-in hibridnom vozilu teže oko 150 kg. Ova dodatna masa stvara nove uslove vozne dinamike i pogoršava ponašanje vozila prilikom naglih manevara izbjegavanja. Postojeće Volvo platforme i kočioni sistem mogu savladati dodatnu masu, a Volvo DSTC sistem dinamičke stabilnosti i kontrole trakcije dodatno pomaže vozaču.





3. Izbjegavanje: Ukoliko je kolizija neizbježna, a vozač ne uspije savladati novonastalu situaciju, vozilo samostalno aktivira sigurnosne sisteme poput upozorenja na koliziju, naprednog kočenja ili City Safety sistema kako bi se izbjegao kontakt. Ovi sistemi uspješno funkcionišu u električnom vozilu, kao i u svakom drugom vozilu.

4. Kolizija: Kako bi se smanjile posljedice kolizije, baterije su dobro osigurane na stražnjem dijelu vozila između kučišta točkova, daleko od zone gužvanja. Baterija je također izuzetno čvrsto uokvirena. Kroz Volvo studije stvarnih udesa, sigurnosni inženjeri znaju da ova lokacija baterija pomaže u zaštiti istih prilikom naleta na stražnji dio vozila. Osim toga, čelične grede i ostali dijelovi strukture oko baterija su ojačani, kako bi smanjili uticaj kolizije na iste. Ukoliko je baterija oštećena, te dođe do isticanja gasa, specijalni odvodi „vode“ gas ispod vozila daleko od kontatka sa putnicima. U slučaju ekstremno visokih temperatura, putnici su zaštićeni zahvaljujući specijalnoj kapsuli u kojoj se baterija nalazi. U samom trenutku udarca, senzori povezani sa baterijom šalju informaciju o koliziji do kompjutera u automobilu, koji automatski gasi dovod energije, kako bi se izbjegao eventualni kratki spoj.

5. Nakon kolizije: Baterija posjeduje sigurnosni prekidač, koji se ponaša poput kućnog uzemljenja. On gasi i izolira bateriju ukoliko dođe do promjena u naponu ili se kablovi spoje pod uticajem udesa. Volvo usko sarađuje sa službama spašavanja, dajući im detaljne instrukcije kako pristupiti izvlačenju unesrećenih iz Volvo vozila.

Vozila su opremljena automatskim priključkom, koji omogućava brzo i sigurno prikopčavanje vozila na izvor struje.

Volvo i proizvođači baterija posjeduju izraženu odovornost kada je u pitanju proizvodnja i reciklaža. To osigurava odgovarajuće pohranjivanje baterije kada dostigne kraj svog radnog vijeka. 

„Vremenom bi mogli otkriti da električni automobili mogu biti čak i sigurniji od onih pokretanih standardnim motorima. Smatramo električne automobile uzbudljivim izazovom, čak i sa sigurnosnog aspekta“ - kaže Thomas Broberg.





sarajevo-x

0 comments:

Post a Comment