2/6/11

Lotus Elise by Kahn




Za povod u Project Kahnu su odabrali 60-tu godišnjicu postojanja projekta Elise, a prvi korak kojem su posvetili pažnju je aerodinamika. Napraviti efektan i skladan aerodinamički komplet za automobil koji je nizak i oblikovan kao što je to Lotus Elise definitivno nije lagan zadatak, ali su u Kahn-u zaista odradili vrhunski posao.


Svi oni koji zaziru od savremenih tutning dodataka mogu odahnuti, jer u ovom slučaju nema ni traga suvišnim i kičastim spojelrima koji više narušavaju aerodinamiku nego što je poboljšavaju. Svi dodaci i spojelri su diskretni i u potpunosti prate fabričke obrise Elise-a, a prije svega tu se ističe spojler u dnu prednjeg odbojnika koji sada efektivnije usmjerava zrak prilikom čeonog udara, ali ujedno i smanjuje razmak od poda do početka odbojnika koji je kod standardnog Elise-a neočekivano velik. Uz dodatke na pragovima i zadnji spojler koji je odlično uklopljen u Elise-ov prepoznatljivi „rep“ ističu se i znatno veći bočni otvori za zrak koji su povećali kapacitet za dovod zraka u motorni prostor.


Jedna od prepoznatljivih stavki bilo kojeg Lotus-a je definitivno i spartansko uređenje unutrašnjosti, gdje se opet radi uštede u težini nalaze uglavnom samo osnovne komande i instrumenti. Zbog toga su u Kahnu unutrašnjost svog Elise-a obložili u kvalitetniju i skuplju kožu, a svoje vidljive zahvate u Kahn-u su završili sa ugradnjom protočnijeg izduvnog sistema, zahvaljujući kojem se dobio utisak nešto agresivnijeg motora koji se lakše snalazi u višem radnom području.


  • Zanimljivo je da u Project Kahn-u nisu smatrali da je dodatno ojačavanje motora potrebno, pa se u to nisu ni uplitali, dok su odabrali mnogo zahtjevniji korak. Naime, odlučili su da poboljšaju vozne osobine Elise-a, što je s obzirom na bezbrojne pozitivne kritike i hvaljenu upravljivost izgledalo kao nemoguća misija. Ipak, ugradnjom krućeg i nižeg ovjesa uz djelimično izmjenjenu geomteriju trapova u Kahnu tvrde da su uspjeli i da je Elise sada još i više zabavan i uzbudljiv.


1 comments: