Izgleda kao sportski automobil, ponaša se kao sportski automobil, a takve su mu i performanse. ESFLOW je različit od bilo kojeg drugog sportskog automobila na tržištu. On je automobil na električni pogon. Koristeći tehnologiju prvi put predstavljenu u nagrađivanom Nissanu LEAF, ovaj konceptni električni automobil pokazuje da će vožnja u budućnosti biti jednako zabavna kao i danas.
Nissan je poznat po stvaranju nekih od najuzbudljivijih sportskih automobila na tržištu. Također, razvio je i model LEAF, prvi praktični porodični automobil nulte emisije.
Nissan je objedinio svoje znanje na ta dva područja. Uzbuđenje sportskog automobila i ekološke prednosti električnog vozila je spojio u upadljivom konceptnom dvosjedu ESFLOW.
ESFLOW je od samog početka zamišljen kao potpuno električno vozilo, kao primjer kako bi u budućnosti mogao izgledati sportski automobil nulte emisije. Živjeti na ekološki način se nerijetko smatra ograničavajućim – da se sačuva ekološka svijest, valja načiniti ustupke. ESFLOW ima zadatak pokazati koliko je takvo mišljenje pogrešno.
Imati ekološki automobil ne mora značiti da ćete biti uskraćeni za užitak vožnje. Samo jedan pogled na ESFLOW je dovoljan da pokaže o kakvom je automobilu riječ: dugačak prednji dio prelazi u veoma nagnut panoramski vjetrobran, kompaktna kabina postavlja putnike u težište vozila, a izbočeni blatobrani „grle“ gume ultraniskog profila na šesterokrakim felgama. Nesumnjivo, ESFLOW je pravi sportski automobil i znalci će prepoznati njegovo naslijeđe – znakova klasičnih i savremenih Nissanovih sportskih automobila ima u izobilju.
Najvažnije od svega, ESFLOW nije automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorjevanjem prilagođen za vožnju na električni pogon, nego sportski automobil ispočetka zamišljen kao vozilo nulte emisije. To znači da su Nissanovi dalekovidni konstruktori mogli pogon i baterije postaviti tamo gdje najbolje utiču na vozne karakteristike automobila i povećavaju užitak vožnje.
Automobil
ESFLOW se temelji na postojećoj tehnologiji, primijenjenoj na inovativne načine. Privlačna karoserija od kompozitnih materijala, prekriva aluminijsku šasiju sa zaštitnim kavezom. Pogon iskorištava tehnologije ugrađene u Nissan LEAF, prilagođene sportskom doživljaju vožnje.
Pogon
ESFLOW ima pogon na stražnje točkove i raspolaže sa dva motora. Elegantne dimenzije omogućavaju da se dva elektromotora postave iznad osovine stražnjih točkova, po sredini vozila. Ti motori nezavisno nadziru lijevi i desni točak, pa je obrtni momenat usklađen da ponudi najbolju stabilnost vozila i kontrolu, uz efikasnu regeneraciju energije. Motori stvaraju dovoljno snažan obrtni momenat da automobil postigne 100 km/h za manje od 5 sekundi.
Snaga za motore dolazi iz laminiranih litij-ionskih baterija, kakve ima i Nissan LEAF, ali su u ESFLOWU smješteni paralelno sa osovinama prednjih i stražnjih točkova. Tako se masa automobila, baš kao i njegova rotacijska tačka, postavlja blizu vozačevih kukova. Te mudro postavljene baterije omogućavaju automobilu da sa jednim punjenjem ima autonomiju veću od 240 km.
Šasija
Oko pogona je izgrađena aluminijska šasija, iskorištavajući sve prednosti električnog pogona vozila nulte emisije. Baterije su smještene tako da pomažu čvrstoći i stavu vozila, a ne da mu budu na teret. Zapravo, za razliku od klasičnih spremnika goriva, baterije tokom vožnje ne postaju lakše, pa raspored težine automobila uvijek ostaje isti.
Dimenzije klasičnog sportskog automobila ESFLOWU osiguravaju visoke bokove koji omogućavaju ugradnju jakog, ali nenametljivog zaštitnog kaveza iza sjedišta, koji u slučaju prevrtanja na sebe preuzima cijelu težinu automobila, uklanjajući potrebu za vrlo vidljivim debelim, pojačanim A stubovima i mrtvim uglovima koje oni neizbježno stvaraju.
Takav, gotovo nezaklonjeni pogled prema naprijed, nije nepoznat pilotima borbenih aviona, pa baš kao što piloti govore o “vezanju svojih aviona na leđa”, nadamo se da će vlasnici ESFLOWA također svoj automobil smatrati produžetkom tijela, koje reaguje na svaki njihov poticaj. Vozač se u sredini sportskog automobila mora nalaziti i fizički i metaforički.
Karoserija
ESFLOW je bez ikakve sumnje privlačan automobil. Jasne, čiste linije, ne samo da odmah otkrivaju njegov sportski potencijal, nego i nameću misao o čistoći električnog pogona. Boje izabrane za konceptni automobil nadahnute su ledenjacima – vrlo refleksna zaleđena tekućina sa plavim nijansama u zasjenjenim mjestima. Kao i kod svojih konceptnih ZEV prethodnika i savremenog modela Leaf, ESFLOWOVA svjetla i Nissanova značka, obojene su hladnom plavom bojom. Šesterokraki točkovi sadrže plave karbonske umetke, a isti materijal ukrašava pragove, spojler na krovu i zadnji branik.
Plave LED diode ističu futuristička svjetla, urezana u karoseriju sprijeda i straga. Dok izbočena prednja svjetla na modelu Nissan LEAF vode zračni tôk oko retrovizora na vratima, na ESFLOWU to nije potrebno jer su ona zamijenjena malim kamerama na osnovama A stubova. ESFLOWOVA prednja svjetla, međutim, imaju svoju tajnu: priključke za punjenje ugrađene u vazdušne kanale ispod njih.
Unutrašnjost
Ekološki minimalizam ne treba povezivati sa nedostatkom luksuza. Kabina ESFLOWA čista je i otvorena, uz smanjenu težinu koja je u postupku konstrukcije bila u prvom planu, ali je udobna i vrlo ugodna. Daleko najteži dijelovi u unutrašnjosti savremenih automobila su, zasigurno, debelo podstavljena sjedišta sa čeličnim okvirom, sve češće pokretana elektromotorima. U ESFLOWU sjedišta su oblikovana u stražnjoj pregradi automobila, uklanjajući tako potrebu za teškim okvirom. To, naravno, znači da su fiksirana, ali to nije važno jer se električno pokretani upravljač i papučice namještaju prema potrebama svakog vozača.
Sjedišta su presvučena zlatnom kožom i perforiranim zlatnim antilopom, a vrata obložena tamno plavom kožom i antilopom. Plava i zlatna tema, boja iskri, provlači se i instrumentnom tablom koja je, također, ukrašenom srebrnim karbonskim umecima, sa četiri osvijetljena višefunkcijska LCD ekrana.
Predstavljanje na Ženevskom autosalonu
Konceptni automobil ESFLOW će biti predstavljen na Ženevskom autosalonu 2011. (3. do 13. marta), na kojem će Nissanov štand dijeliti sa nekoliko drugih inovativnih i uzbudljivih pridošlica – ali sa jednom velikom razlikom: svi su oni spremni za proizvodnju.
0 comments:
Post a Comment