Zadatak obezbjeđivanja što je više moguće snage postaje sve veći izazov, s obzirom da je Bugati sa Veyronom postavio 1000 KS kao donji prag za ultrasportske automobile. U Zenvou su toga bili itekako svjesni, ali ujedno shvatili su da je jedini put prema najboljim rezultatima prisilni dovod zraka u motor. Tačnije, u Zenvou su odabrali i turbopunjenje ali i kompresorsko prednabijanje, kao dva najprovjerenija recepta, a koji uzajamno poništavaju svoje negativne osobine kao što su turbo rupa i pad kapaciteta sa porastom okretaja.
Tako je nakon dugotrajnog inžinjerskog i dizajnerskog rada Zenvo predstavio ST1, koji predstavlja vrhunski skup danskog i nordijskog inžinjeringa, a koji i izgledom i performansama izgleda gotovo zastrašujuće. Srce svega je, ipak, 7,0-litarski V8 koji uz turbopunjenje i kompresor proizvodi fascinantnih 1104 KS, i obrtni moment od čak 1.430 Nm, čime bi ponizio i neke od najmoćnijih tegljača na planeti. Prenos ove ogromne količine snage i obtnog momenta prepušten je snažnom 6-stepenom ručnom mjenjaču, dok je za bolju kontrolu ugrađenai hidraulička djelimična blokada diferencijala.
Naravno, kao što se može i očekivati nakon ovakvih podataka, performanse su fascinantne. Ovaj danski monstrum uprkos činjenici da je pogonjen samo zadnjim točkovima do 100 km/h iz mjesta stiže za samo tri sekunde, a za početak u Zenvou su mu maksimalnu brzinu elektronski ograničili na 375 km/h, dok se bez te blokade procjenjuje da sa lakoćom prelazi Veyronovih 407 km/h. Čak i sa ovakvom elektroničkom postavkom ST1 je teoretski u stanju preći cijelu Dansku za 18 minuta.
Sam dizajn ST1 prava je odlika sjevernjačkog poimanja agresivnih supersportskih automobila, koji su istovremeno i „hladni“ i fokusirani na svoju namjenu koliko su i egzotični. Interesovanjeza ST1 je i pored globalne ekonomske krize itekako veliko, te zahvaljujući potencijalnim kupcima koje „periferne“ stvari poput ove krize i ne tangiraju toliko ovaj vrhunski projeka ima priliku da ostane zabilježen u analima autoindustrije kao jedan od najvećih tehnoloških, ali i dizajnerskih, podviga.
0 comments:
Post a Comment