Iako je već uveliko poznata pojava, Peugeot 3008 i dalje izgleda svježe i neobično, s tim da je definitivno jedan od onih automobila koji se ne ističe klasičnom elegancijom. Visoki bokovi i naglašeni blatobrani čine glavni dio izgleda 3008-ice, te zbog njih ovaj Peugeot djeluje i znatno veći nego što jeste, s tim da upravo zbog toga ispašta i preglednost, pogotovo u uslovima gradske vožnje kada je potrebno iskoristiti svaki centimetar manevarskog prostora.
Prednji dio, također, čini neobičnu kompilaciju elemenata poput dominantne maske sa svjetlima koja tek djelimično prate „zašiljeni“ oblik koji su nametnuli ostali modeli ovog proizvođača. Također, dizajnerski je 3008 pravi prelazni model između, uslovno rečeno, starog dizajnerskog smjera kojeg predstavljaju 207 ili RCZ i novog dizajna kojeg sa sobom donose tek predstavljeni 508 i redizajnirani 308.
U svakom slučaju, čak i u svijetu crossovera gdje smo navikli na spajanje naizgled nespojivih formi i namjena, 3008-ica izgleda neuobičajeno, a mnogima će se svidjeti upravo način na koji kombinuje robusnost SUV-a sa porodičnim linijama monovolumena.
Vanjske proporcije, ali i sam izgled, daju naslutiti kako 3008 u unutrašnjosti nudi prostorni raskoš dostojan pravog porodičnog monovolumena sa više redova sjedišta. Ipak, ne treba zaboraviti kako je 3008 nastao na temeljima kompaktne 308-ice, pa u skladu sa tim ne treba očekivati niti čuda u ponudi prostora.
Tako na zadnjim sjedištima ima sasvim dovoljno mjesta i za noge, ali i nešto više mjesta u visinu, dok je zanimljivo kako je na prednjim sjedištima vizuelno većinu prostora preoteo masivan centralni „tunel“. Teško da će vozaču i suvozaču nedostajati prostora, ali istovremeno potreban je period navikavanja na zaista visok i širok greben, koji ujedno dodatno ističe osjećaj vožnje znatno većeg automobila. Također, tako velik greben u Peugeotu su odlično iskoristili smjestivši tu i zaista ogroman pretinac, koji na prvi pogled djeluje toliko velik kao da je ustvari riječ o prtljažniku nekog manjeg gradskog automobila.
U odnosu na klasični kompakt kao što je 308, crossoverski 3008 najveće prednosti donosi u povećanom kapacitetu i iskoristivosti prtljažnika. Nekoliko vrlo dobro promišljenih rješenja sa pregradama i različitim visinama njegovog dna, uz očekivano velik kapacitet, učinili su 3008-icu vrlo poželjnom za bavljenje raznim aktivnostima koja zahtjevaju gabaritne rekvizite, poput skijanja i biciklizma.
Sam nivo udobnosti ali i kvalitete u 3008-ici dostojan je utiska kojeg ostavlja sama pojava ovog modela. Vozačko okruženje je prepoznatljivo i ugodno, te će se većini vozača svidjeti SUV-ovski povišen položaj iz upravljača. Zavisno od podešenosti vozačkog sjedišta biće i ugodan, ili manje ugodan, položaj ruke na ručici mjenjača. Naime, onima koji vole sjedište postaviti niže zasmetati će činjenica da će im desna ruka morati biti naslonjena na masivni centralni greben, u prilično neugodnom položaju.
Kvalitet materijala je nešto bolji nego kod onih u 308-ici, s tim da ni na tom modelu kvalitet nikada nije ni predstavljalo spornu stavku, tako da je ukupno gledano u 3008-ici ugođaj ipak nešto bolji, i to zahvaljujući hromiranim i lakiranim detaljima, dok mu posebnost daje i ručka na centralnoj konzoli, kojom se poistovjećuje sa pravim terencima.
Same proporcije 3008-ice, i izgled koji je ipak najsličniji monovolumenu, daju naslutiti da je ugođaj u vožnji stavljen u drugi plan. Ipak, u Peugeotu nisu zaboravili kako za epitet crossovera nije dovoljno napraviti samo neobičnu karoseriju, već da i vozne osobine trebaju biti svojevrstan hibrid više automobilskih klasa.
Tako nas je i ovaj put, baš kao i prilikom prve vožnje na svjetskoj premijeri, Peugeot 3008 ugodno iznenadio gotovo neočekivano dinamičnim voznim osobinama. Dobro podešen ovjes omogućava vrlo agresivne prolaze kroz oštre zavoje, dok je zanimljivo da se i uz izraženu visinu karoserija ne naginje pretjerano. Naglu promjenu pravca i težišta 3008-ica, također, odrađuje vrlo neutralno i direktno, te bi za zaista potpuno oduševljenje bio potreban nešto direktniji upravljač. Kontraefekat ovako podešenog ovjesa je činjenica da će na lošijim cestama sa kratkim i oštrim neravninama 3008-ica grubo razdrmati svoje putnike, što je prilično neobično za jedan Peugeot koji nalikuje monovolumenu. Naravno, to je samo još jedan pokazatelj da su kompromisi neizbježni, te je na „vagi“ udobnosti i dinamičnosti kod jednog crossovera ipak bitnije staviti naglasak na mogućnost zabavne i dinamične vožnje.
Pohvalan je i značajan napredak kojeg je Peugeot ostvario sa razvojem svojih mjenjača, pa je upravo 3008-ica jedan od prvih novih „lavova“ koji je dobio šestostepeni ručni mjenjač kojeg je moguće vrlo precizno i dovoljno brzo voditi kroz stepene prenosa.
Osnovni dizelski motor sa 112 KS u skoro tonu i po teškom i izraženo visokom automobilu ne treba davati prevelike ambicije. Činjenica je da je ovaj Hdi jedan od najboljih predstavnika savrmenih turbodizelaša, koji je elastičan, tih i štedljiv, ali je jednako jasna činjenica da mu je 3008-ica u mnogim situacijama pomalo prevelik „zalogaj“. Za vozače kojima je važna ekonomična i ugodna vožnja i ovaj motor će biti idealan, ali za bilo kakve ambicioznije prohtjeve biće neminovno posegnuti za dvolitrenim Hdi-jem.
Također, Peugeot nije želio odbaciti ni SUV-ovski element u pitanju pogonske grupe, pa je tako posebno za ovaj model razvio i ponudio GripControl sistem koji je u stvari posebno kalibrisani sistem elektronske kontrole stabilnosti i kontole prroklizavanja, a koji u nekoliko načina rada i u zaviosnosti od podloge omogućava da se i sa samo prednjim pogonom 3008-ica prilično uspješno izbori sa viškom blata ili snijega. Naravno, daleko od toga da ovaj sistem može na bilo koji način zamjeniti pogon na sve točkove, ali je jednako istinita činjenica da će biti više nego dovoljan za potrebe većine kupaca SUV-ova.
Iako je na pravi pogled možda teško shvatiti šta je Peugeot želio da „kaže“ sa 3008-icom, tek nakon druženja sa njom postaje jasno da egzibicije spajanja više automobila u jedan nisu tek puki nedostatak inspiracije, već da imaju i zaista veliku upotrebnu vrijednost.
Dakle, lako je zaključiti da nije uopšte tako mali broj vozača kojima je klasični kompakt premalen, to jeste da im u suštini treba upotrebljiviji prtljažnik, a da ujedno žele ugođaj vožnje SUV-a bez da skupo plaćaju pogon i tehnologiju SUV-a koja im u stvari i ne treba. Nakon što se uzme u obzir da Peugeot 3008 sasvim pristojno radi sve te zadatke, te da je istovremeno vrlo originalan u svemu tome, dodatno ugodno će iznenaditi činjenica da su Francuzi prilično skromni, te da cijenom znatno veći i drastično drugačiji 3008 uopšte ne odstupa pretjerano od klasičnije 308-ice.
Uz ugodnu cijenu, kao finalni argument u prilog Peugeota 3008 ide i činjenica da i dalje spada među najoriginalnije automobile na tržištu, a to u vrijeme generičkih proizvoda pa tako i automobila, svakako treba znati cijeniti.
Osnovni podaci testnog automobila: Peugeot 3008 Premium 1.6 HDi
Cijena osnovnog dizelskog modela: 39.353 KM
Cijena testnog modela do registracije: 41.919 KM
Motor: Zapremina 1.560 ccm, snaga: 82 kW/112 KS, obrtni moment: 260 Nm pri 1.750 okr/min
Dimenzije: dužina 436,5 cm, širina 183,7 cm, visina 163,9 cm, međuosovinski razmak 261,3 cm.
Zapremina prtljažnika: od 435 do 1.604 litara
Masa praznog automobila: 1.425 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12,2 s, najveća brzina: 180 km/h
Potrošnja: Test - 7,2 l/100 km. Fabrička specifikacija – gradska vožnja 6,5 l/100km, vožnja na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovana vožnja 5,3 l/100 km.
Garancija: Dvije godine na motor i dvanaest godina na karoseriju, bez obzira na broj pređenih kilometara.
Osnovna oprema Premium: Kodirani ključ, centralna brava sa daljinskim upravljanjem, akustični i atermički prednji vjetrobran, tonirana stakla + dodatno tonirano zadnje staklo, impulsni elektro podizači prednjih stakala, elektro podesivi vanjski retrovizori sa grijačima, školjke retrovzora i ručice na vratima u boji vozila, varijabilni servo upravljač podesiv po visini i dubini, trokraki kožni upravljač, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci sa zavjesicama, podešavanje prtljažnika u 3 nivoa, podešavanje vozačevog i suvozačevog sjedišta po visini, električna parkirna kočnica, putni kompjuter, ABS, RUF (podrška pri hitnom kočenju), ESP, ASR, radio CD MP3 sa komandama na upravljaču sa 6 zvučnika, svjetla za maglu, paket ostava, paket rasvjeta, paket za pušače,
tempomat.
Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja, automatska klima, paket Grip control sa 5 funkcija: normalni, snijeg, blato, pijesak, ESP isključen uz M+S gume sa 16”aluminijumskim felgama, zadnji senzori za parkiranje, rerovision pack sa elektropreklopivimvanjskimretrovizorima, elektrohromatskim unutrašnjim retrovizorom, elektropodizačima zadnjih prozora i električnom sigurnosnom bravom za djecu.
sarajevo-x.com
0 comments:
Post a Comment